Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Miskolc megbecsült régiségei

Köszönönet az MVK Rt.-nek a vendéglátásért!

A VTTE elnökségi ülését 2005 novemberében az MVK Rt. meghívásának nyomán Miskolcon rendezték meg, így két héten belül másodszor is eljutottam ide.

Nem, ők még nem régiségek: a 2-es vonalon közlekedő ex-bécsi E1, és az 1-esen közlekedő Tatra KT8D5 a Tiszai pályaudvar előtti végállomáson várakozva. Mi is várakoztunk, csak velük ellentétben nem az indításjelzésre...

... hanem a 100-as nosztalgia-Bengálira, mely apró részletektől eltekintve gyártáskori állapotára lett helyreállítva...

... és persze azóta is üzemképesen tartva.

Nem vagyok a típus szerelmese, de ilyen szép állapotban azért jól esik ránézni! Sőt, az audiofilek kedvéért az ívben való csikorgás hangját is felvettem, mert csak ezzel együtt (WAV formátum, 150 kB) teljes az élmény :)

Utunk a "K" (mint központi) telepre vezetett, ahol - bár nem ez volt az utazás fő célja - természetesen néhány fotót is csináltam...

... többek között az utolsó "túlélő" kétirányú Bengáliról, a 151-esről. Úgy tűnik, ő is megmarad, és időnként lehet különmenetként a városban látni. Pedig még csak egy éve volt, hogy kivonták a típust az utasforgalomból, de máris felfedezték a nosztalgiatujázás értékét!

Az udvari tárolóvágányon állt két kedvencem is, ...

... a 40-es pályaszámú munkakocsi, mely közeli rokonságban áll kedvenc budapesti "ezres" típusommal...

... illetve a rendkívül szép állapotra hozott, komfortosított hóseprő, mely bizony jobb állapotban van, mint testvérei, a még Budapesten üzemelő hóseprők (eredetileg ugyanis ő is onnan jött).

Az MVK Rt. bemutatása, és a tulajdonképpeni elnökségi ülés után megnéztük a közelmúltban felújított Ikarus 31-es...

... gyönyörűséget is (írom ezt annak ellenére, hogy én nem kimondottan vagyok a buszok rajongója). A jármű nem csak régi, de hivatalosan is oldtimer-nek van elkönyvelve, erről tanúskodik a rendszáma. Bár a típus alapvetően nem erre a célra készült, Miskolcon városi forgalomban is közlekedett, méghozzá a keretéről felismerhető tetőcsomagtartóval, aminek tényleg nem sok hasznát vehették akkor.

A belső tér. A kis ablakok ugyan furcsák mai szemmel (nem véletlenül hívák az Ikarus 200-as sorozatot "panorámabusznak", amikor kijött), de nagy élmény volt utazni vele! Az MVK Rt. hosszú kutatás után talált rá egy eredetileg MÁVAUT tulajdonú buszra, melyet megvásároltak, és aprólékos munkával házon belül - működőképesre! - felújítottak. Csak gratulálni tudok azoknak, akik résztvettek ebben a munkában!

Az ülőkalauz helye. A busz egyébként aznap egy új végállomási forduló átadása miatt közlekedett forgalomban is, úgyhogy nem csak nekünk volt lehetőségünk menni vele. Remélem sokan örömüket fogják még lelni benne, hiszen például Budapesten nem nagyon van hasonlóra alkalom :-/


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra