Igazán nem lehet azzal vádolni, hogy túl sokszor készítenék kisvasúti oldalakat, és ennek a legfőbb oka, hogy viszonylag ritkán kerülök kisvasút közelébe. Azt viszont csak mérsékelten értem, hogy annak idején erről a látogatásról miért nem csináltam külön oldalt. Illetve valószínűleg sejtem: mert nem voltam elégedett a képekkel. Előtte pár nappal váltottam le hűséges Casio QV3500EX-esemet (amit ekkor már két cipőfűző, némi szigszalag és egy PC bővítőegység-fedőlap tartott össze) egy Canon PowerShot Pro1-re, és még egyátalán nem tudtam kezelni az új masinát.
De komolyan, valahogy minden fotó sötét és hóka lett. El is könyveltem magamban, hogy rossz a gép, aztán később másutt nem ilyen képeket csinált, szóval az is lehet, hogy a fényviszonyok nem voltak ideálisak. A fenti két kép amúgy dokumentum értékű, hiszen ma már nem ez a kisvasút színe: pár éve áttértek a zöldre. A képek a kismarosi végállomáson és onnan kicsit felfelé készültek. Sajnos a végállomásról nekem örökre az fog eszembe jutni, hogy második gimnáziumban itt végződött az osztálykirándulásunk, egy nagy ebéddel, aztán hazamentünk, és... és napokra "semmi nem marad meg bennem" üzemmódba kapcsoltam. Aztán kiderült, hogy nem csak én, hanem a teljes osztály. A legcsaládiasabb hangulatú bizonyítványosztásunk ekkor volt, az osztálynak talán a negyede tudott elmenni rá. Na mindegy, ettől még a kisvasút klassz dolog :)
És itt jött nagyon elő, hogy nem ismertem a gépet: a "Morgó" becenevű gőzöst beállították a településre bevezető vágány elejére, sajnos félig-meddig a napnak háttal. Próbáltam rájönni, hogyan lehetne a nagyrészt ébenfekete mozdonyt ilyen fények közepette megörökíteni anélkül, hogy minden más teljesen beégjen, de amikor a szobi vonalon odafent befutott a 324-as gőzös is a MÁV Nosztalgia vonatával, már kevésnek bizonyultam.
Egy ilyen fekete-fehér együttállást sikerült összeművészkednem - tessék nézni jobbra a távolban a bónusz Roburt is! Csodálatos hangulata volt, ahogy idelent és odafent is pöfögtek a gőzösök - ha jobban meggondolom, inkább videózni kellett volna.
Tulajdonképpen videóztam is, csak túl későn, amikor eszembe jutott, hogy az új fényképezőgép már hangot is fel tud venni :)
Morgó, alias 490.2004 1953-ban épült Resicában, 2003 óta közlekedik itt. Bevallom, nekem nem tetszett az út a hátsó nyitott kocsiban, ahová először ültünk: a mozdony pernyéje őrületes mennyiségben jött be, NZA pulóverét ki is égette a szálló parázs. Végül inkább átültünk az elülső, zárt kocsiba.
"Dorfbahn" Szokolya: a település utcáján átcsorgó kisvasút már kiskoromban nagyon tetszett, és most is az út fénypontjának éreztem.
Szerettem volna olyan képeket csinálni, ahol a gőzös is viszonylag jól látszik, meg a gőz is, de ahogy az itt látható, mindig valamelyik végletet sikerült csak megörökítenem :) Visszafele jövet aztán már túl sötét volt a fotózáshoz, akkor már csak élveztem a hangulatot. Nagyon klassz kis kirándulás volt!