életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Wolfgang Mönch és Tim Boric képei A hannoveri villamosokról - melyeket én előszeretettel "Banánnak" nevezek - már sokat olvashattunk ezeken az oldalakon. Szó volt nyilvános bemutatásukról, első nyilvános útjukról, és megnéztük őket kívül-belül-alul-felül. Most arról láthatunk pár képet, hogy mi történt azelőtt, hogy beértek a Fehér úti főműhely kapuján, illetve arról, hogy nem csak Budapest választotta a sokak által "levetett ócskaságnak" bélyegzett járműveket, hanem Hága is. Wolfgang és Tim, ezúton is szeretném megköszönni a képeket! Így néztek ki a TW6000-esek a saját otthonukban (egészen pontosan a Leinhausen remizben) - már azok, melyek nem hrodoztak reklámot. Ez pedig egy már budapesti sárgára átfényezett Banán, mely nálunk azóta már jó ideje a 1520-as számot viseli. Ő pedig a 1517-es... A Budapestre szálíltás előtt természetesen nem csak átfestették a járműveket, hanem más átalakításokat is eszközöltek rajtuk, például az ablakokat nagyobb nyitható résszel rendelkezőekre cserélték. A leendő 1518-as. A 6095-ös (nálunk 1519-es). Dittó. A 6031-es (1575) vezetőfülkéje. Ez tulajdonképpen nálunk is így néz ki: az ajtók zöldre fényezett belső lapja emlékeztet a jármű eredeti színére... A leendő 1547-es (ex-6062). 6070 és 6061 trélerre való felrakodás közben a Leinhausen kocsiszínben. Ők voltak az első két hannoveri, melyek Budapestre érkeztek... ... azaz a későbbi 1500 és 1501. A felrakodás másik nézőpontból. Az alacsonyépítésű trélerekre (hogy mondják azt magyarul, hogy "tieflader"?) nem mindennapi módon rögzítették a villamosokat... 6070 elhagyja a Leinhausen kocsiszínt. Jobbra egy kettéválasztott TW2000 (2500?) egyik (amúgy teljesen működőképes) fele látható. "Nagyvasúti" motorvonat és dízelvontatású villamos egymás mellett :) A másik kocsi... ... és a konvoj vége ugyanitt. A villamos épp átkel egy andráskereszttel jelzett vasúti pályán - nem tipikus eset. Fuhsestrasse. A Stöckener Strasse kereszteződésénél... ... a budapesti... ... és hannoveri TW6000-ek, valamint egy újabb, TW2xxx sorozatú hannoveri villamos adott találkát egymásnak. ... itt látható, hogy miért is Banán a típus beceneve: mert úgy görbül (és "szállítás közben" zöldről sárgára is ért mellesleg). A szállítmány... .... a stöckeni temető előtt. 6037 a Glocksee főműhely udvarán. Ez már a Hágába induló szállítmány festése. 6053 a Glocksee főműhelyben, tőle balra egy 1927-es gyártású múzeumi kocsi áll. Ugyanő (mármint a 6053) a Leinhausen kocsiszín udvarán, már trélerre pakolva... ... indulásra várva.
Kis ugrás térben és időben: a helyszín Hága (Den Haag), ott is a 11-es vonal, melyre a helyi közlekedési cég, a HTM nyolc darab TW6000-est vásárolt. Ez a vonal eredetileg gőzvontatású volt. Most azért volt szükség használt járművek beszerzésére, mert a villamoshálózat bővülésével párhuzamosan a HTM-nek nem volt lehetősége új kocsikat venni. A zárt pálya egy fűtőmű mellett. A lemenő Nap fényében különösen jól látszik, hogy a vörös festés milyen jól beleillik a környezetbe! A Scheveningen-i tengerparti végállomás. Ugyanez a másik irányból. Figyelemre méltó, hogy a helyi közlekedési vállalat külön weboldalt szentelt az új járműveknek, technikai adatokkal, "használati utasítással", és időrendi beszámolóval a forgalomba állításig: német nyelven itt olvasható. Egyébként kevesen tudják, de még egy helyen közlekednek TW6000-esek Hollandiában: Houten-ben, két darab 2000 óta. Ennyit arról, hogy azt vettük meg, ami másnak már nem kellett... Fényképek: Tim Boric és Wolfgang Mönch
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||