Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A túrás folytatódik: Fehérvári út IX.
avagy a XI. kerületi gyerek még mindig nem unta meg a figyelést :)

Előző oldal

Az új szakasz beüzemelése elhúzódott: ez a kép novemberben készült; a pálya szinte kész van, de még nincs átadva, mivel valamiféle vita volt a beruházó és a kivitelező közt (?).

A váltószerkezetet mindenesetre már beszerelték a helyére. Váltófűtés is járt hozzá!

Az aluljáróról elterjedt egy pletyka, miszerint azért nem adták át, mert nem férnek el egymás mellett benne a T5C5-ök. Ez nem volt igaz, viszont azért némi munkálatok még hátravoltak ekkor!

Ez a pályakocsi valószínűleg az első vasúti "jármű", ami az új szakaszon végiggördült :-)

A végállomási vágányzat már készen levőnek tűnt...

... míg a tartózkodó nem kimondottan.

És eljött az új év: az aluljáróhoz vezető rámpa 2005 januárjában.

Tulajdonképpen már készen volt a vonal, csak pár apróság hiányzott (pl. biztosítóberendezés a beláthatatlan kanyar utáni közúti átjáróhoz).

Az üzletközpont egy része ekkor már üzemelt, de villamos helyett...

... még csak az 58-as busz járt egyelőre (meg egy ideig egy "villamospótló" Volán (távolsági) busz).

Azért rendesen átalakult ez a környék, és szerintem előnyére! A vasút feletti felüljáróról leereszkedő 41-esek és 47-esek szerintem remek fotótémául fognak szolgálni, igaz, nem így, szembefényben!

Január végén végre sor került az új pályaszakasz bejárására és átadására is!

Volt ám nagy felbuzdulás, az illetékesek és érdeklődők egymás hegyén-hátán figyeltek.

Ternészetesen kipróbálták gyakorlatban is az ívet...

... amivel persze semmi gond nem volt.

Mennyivel szebb egy bevásárlóközpont így, villamossal - elő kellene írni az ehhez hasonló nagyberuházásokkor az ilyen komoly tömegközlekedési fejlesztéseket, hiszen nem csak közúti felüljárókból és lámpás csomópontokból áll a világ!

Hm, szerintem a villamosfotósok szeretni fogják ezt a helyet: csupa ív, érdekes hátterek!

Persze van még, amit meg kell szokni: ennek a 47-esnek a vezetője megszokásból menetet kapcsolt a Budafok elágazáshoz vezető rámpa alján, emiatt a segédvezetékes rendszer kitérőbe állította előtte a váltót. Meg is állt hirtelen, hogy kézzel állítsa vissza, hisz' neki egyenesen kellett mennie!
 

És megindul a hosszú 18-as!

2005. február elseje: átadják a Savoya Parkig hosszabbított 18-ast. Igaz, hogy eredetileg már hónapokkal korábban kellett volna, de én így is örültem...

... hiszen hányszor adnak át egy évben új villamospályát Budapesten? Jó élettel telinek látni ezt az új végállomást!

Annyira jó kedvem lett a látványról, hogy pillanatnyi zavaromban egy 58-as buszt is fotóztam :-))

Hó, villamos - mi kell még? Mondjuk egy kis napsütés?

Néha az is volt, de nem volt jellemző.

Ez a felsővezetékes kocsi valamit még matatott a pályán, de alapjában véve gördülékenyen ment a forgalom, és utasok is voltak bőven!

Szóval ilyen az új elágazás használatban. Egy Tátra ki...

.... egy Tátra be.

Még egy ki, még egy be. Tetszik!

Én csak most tudtam meg, hogy az albertfalvaiak milyen régóta szerették volna a 18-ast meghosszabbítatni: a hetvenes évek vége óta.

Hát most ez is megtörtént végre. Csak így tovább, szerintem van fantázia a dél-budai tömegközlekedés fejlesztésében!

És ezzel a napsütéses képpel be is fejezném a Fehérvári úti sorozatot; remélem tetszett az Olvasónak! Végülis sok pozitív dolog történt itt az elmúlt másfél évben: meghosszabbodott a 41-es, új szakaszt kapott a 18-as, felújították a pálya egy részét...

Én remélem, hogy ez csak a kezdet - most már neki lehetne látni a 47-es villamos Camponához vezetésének is! :-)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra