Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A túrás folytatódik: Fehérvári út I.
Avagy a XI. kerületi gyerek továbbra is érdeklődve figyeli a történéseket...

A Bartók Béla út felújításával még nem értek véget a lágymányosiak, albertfalvaiak és budafokiak megpróbáltatásai. Érdekes módon valószínűleg ők fogják a legkevesebb előnyét élvezni majd az építkezésekre okot szolgáltató négyes metrónak, így aztán különösen érdekes kérdés, hogy vajon mennyire sikerül fájdalommentesen átvészelniük az utóbbi évek legnagyobb feltúrás-sorozatát...

Az egész a Fehérvári út kettévágásával kezdődött 2003 márciusában, a Bocskai útnál épülő gyalogosaluljáró miatt. Ehhez természetesen ideiglenes villamosvégállomásokat kellett kialakítani a leendő gödör két oldalán. Itt az északi oldalon folyó munkálatok láthatók.

Középen a négyes villamost a Fehérvári úttal összekötő üzemi vágány is használhatatlanná vált ekkor, ez azt jelentette, hogy a budafoki villamosüzem teljesen el lett szigetelve a hálózat többi részétől.

A déli oldalon érdekes módon a szokásos kettős kihúzó, vagy valami hasonló helyett egy "csokornyakkendőt" építettek egy angolváltó beépítésével...

.... azaz két vágány be, két vágány ki, ezek egyetlen ponton fűződnek össze. Hibaérzékenység szempontjából nem túl szerencsés megoldás, bár az elmúlt hetekben kiderült, hogy nem ez a gyenge pont...

... hanem az, hogy a végállomásozásra szolgáló két vágány túl rövidre sikerült, épphogycsak befér kétszer két szerelvény rájuk. Márpedig műszaki hiba miatt foglaltan maradó vágányt többször is láttam! Ez konkrétan gondot okozott, mivel - míg a 47-es elég gyakran indult - a 41-es negyed órákat pihen az itt nekünk baloldali sínpáron, így oda nem állhat mindig 47-es, csak elé, ilyenkor viszont megtörténhet, hogy emiatt a 41-es nem bír időben elindulni.

A tartózkodó-pihenő konténer a Baranyai utca sarkán.

Balra a Baranyai utcától délre eső szükségleszállóhely látható, itt állnak sorba a szerelvények, ha a fentebb említett műszaki hiba miatti torlódás kialakul.

Itt épp egy ilyen torlódás előjátéka sejthető egy későbbi képen.

Időközben a kereszteződést is elkezdték felásni...

... természetesen a kocsiforgalom fenntartásával, ami még talán oké is lett volna (amennyiben elfogadjuk, hogy nálunk bármi rendkívüli történik, mindig a tömegközlekedés húzza a rövidebbet az egyéni közlekedéssel szemben), ha a gyalogosoknak nem felejtenek el lámpát kitenni! Így csak úgy vaktában kellett átverekedniük magukat az autókon, ami erősen balesetveszélyes volt. Néhány nappal későbbi látogatásomkor aztán már szerencsére volt lámpa.

Az aluljáró építésének kezdete északról nézve...

... illetve az északi oldali ideiglenes villamosvégállomás. A 41-es SZTK előtti csonkavágánya használaton kívül került.

Az Október 23. utca egyik pályája kétirányúvá változott.

Utastájékoztatás.

Folytatás: következő oldal


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra