Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Körtér egy téli estén 2002 januárjában

Az esti fényképezések általában nincsenek betervezve, most is más miatt jártam a Móricz Zsigmond körtéren sötétedés után, de egyszerűen nem bírtam ellenállni a kísértésnek, hogy megpróbáljak állvány nélkül villamosokat fotózni. Nem egyszerű dolog, annyit vacakoltam vele, hogy közben a kezem is merevre fagyott, de sebaj :)

Az egykori Bartók mozi előtti zebra és villamosmegállóhely. Furcsa azt írni, hogy "egykori Bartók mozi", hiszen a létezése és működése a gyerekkoromhoz tartozott. Hát, hamarabb megszűnt, mint a Bartók Béla út kockaköves burkolata, igaz arra már húsz éve is foagásokat kötöttünk, hogy hamarabb fel fogunk nőni, mint hogy eltűnjön a kockakő...

Ezen a képen látszik a mozi lezárt bejárata. Ja, és egy UV szerelvény is :) Újabban csupa M+P+M szerelvény közlekedik itt, amióta a 19-es is pótos lett. Ez a 49-esre táblázott 3319-es pár hónappal ezelőttig Szávás kocsi volt.

Elvileg itt a kockakőben lehetne megtalálni a régen a Bartók Béla úti villamosok Kelenföldről jövő irányának Fehérvári útra kanyarodó vágányának nyomát. Én nem nagyon találtam, a kockakövet újrarakták azóta, hogy megszűntették ezt a vágánykapcsolatot...

Emberek ugrálnak le az éppen megálló 47-es villamosról...

Az amúgy nem éppen levegős térnek ez a része, ahol régen a HÉV hurokvágányai haladtak, elég üres az utóbbi húsz-harminc évben.

A 6-os villamos végállomási felszállóhelye a tér másik részén. Állítólag meg akarják szüntetni ezt a hurokvágányt is, gondolom azért, mert annyira tökéletes itt minden, hogy kénytelenek ebben kiélni rombolóépítőhajlamukat az illetékesek... Jelen konfigurációban három szerelvény tud itt állni, bár műszaki okok miatt félreállni már nem tudnak, mert a fent említett illetékesek kiszedették a Fehérvári úttal való kapcsolatot (még régebben pedig a Bartók Béla útit), megnézem azt a fejvégállomást, ami ennél többet tud nyújtani, már úgy értem azon túl, hogy a vezetők rohangászhatnak a szerelvények egyik végéről a másikra!

Egyedi ajtónyitásra alkalmas ICS kicsit közelebbről...

És egy normál UV is... A furcsa beállítás annak köszönhető, hogy a beremegést megelőzendő megpróbáltam valamihez odatámasztani a fényképezőgépet, és itt nem találtam semmit, csak egy alacsony korlátot...

A szerelvény eleje...

... és vége a megállóhelyen.

Egy újabb szerelvény érkezik be. Egy tanuló UV is járt itt ekkor, de az nem állt meg ahhoz, hogy le tudjam kapni, mozgó objektumokat fotózni márpedig elég almás így este...

A 3813 a 41-es felszállóhelyén.

3846 szellemutasokat hozott :)

3300 és 3301 a 41-esen. Furcsa, de fél éve még a 13-as vonalon, Kőbányán fotózgattam őket...

3201, az oldtimer a 47-esen.

1465 a 6-os Váli utcai leszállóhelyén.

A Fehérvári út-Bocskai sarkot viszonylag kevesen fotózzák, ezen próbáltam segíteni most. Sajnos a villamos az ajtócsukás után azonnal indult, pedig jó lett volna egy csukott ajtós képet csinálni róla!

A 4-es végállomása.

... és még egy kép a kifele menő Fehérvári úti megállóról. Ekkor már nagyon át voltam fázva, ezért inkább hazamentem :)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra