Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Vegyes életképek 2002 februárjából

Ezúttal nem különleges helyzeteket mutatok be, hanem egészen mindennapiakat, melyeket különösebb apropó nélkül fotóztam le...

Az ezresek Zugligetben a tél végén mindig jobban fotózhatók, mint az év többi részében: a hó már nincs rajtuk, a növények pedig még nem takarják el őket... A képen látható kocsi jobb állapotban van, mint...

... a másik ezres, melynek ablakait lefestették. Így a villamos jellege el is veszett, inkább mozdonyra hasonlít.

Kis ugrás: Zugló kocsiszínnél vagyunk. A Thököly úthoz közelebbi csarnokba a beállás elég nyakatekert módon zajlik: a Nagy Lajos útjának Erzsébet királyné útja fele haladó irányáról a villamos rákanyarodik a Csömöri úton a Rákospatak felé haladó vágányaira. Ha a színbe beállni szándékozó villamos nem az Örs vezér tere felől jött, ez kapásból egy visszafogást jelentett, a jármű ráadásul közben elzár két útpályát is.

Ez akár egy 44-es villamos is lehetne, amint a külső végállomási hurokba tart, de sajnos nem az, hanem egy újabb visszafogás...

... aztán a villamos ismét nekilódul, hogy egyszerre keresztezze a Nagy Lajos mindkét, és a Thököly egyik irányát...

... majd eltűnik a kocsiszín udvarán.

Egy szép angolváltó: lehet rajta egyenesen menni, lehet a kocsiszínből a Csömöri fele keresztezni, lehet a Nagy Lajosról a Csömörire, és lehet a kocsiszínből a Nagy Lajosra kanyarodni.

2001 a tanuló UV-k éve volt (állandóan az utcán pörögtek), 2002-ben viszont már sok tanulóvezetőt csak az újabb típusokra (Tátra, Banán) képeztek ki, átugorva az UV-t. Ennek ellenére lehetett a kis kétirányúakkal az utcán találkozni.

A Thököly-Nagy Lajos kereszteződés a kocsiszíni kiálló vágányokkal. A kép készültekor a Thökölyn éppen nem lehetett közlekedni, és azt se lehetett tudni, hogy szabad-e majd újra valamikor.

Mielőtt elhagyjuk Zugló kocsiszín környékét, egy olyan pillanat, amit talán már csak pár hónapig láthatunk (amíg a 62 nem Banánokkal lesz kiadva): UV-k mindkét irányban.

És egy másik kocsiszíni kiállás: az 1-es vonalát a Lehel utcánál az Angyalföldi kocsiszín felé elhagyó hármas Tátra. Itt se egyenes a dolog: a villamos Óbuda felől érkezve a Lehel és a Reitter Ferenc utca között visszafog...

.... átmegy ellenkező irányba...

.... aztán a kanyarodó vágányon elindul észak felé.

Persze nem ritkán előfordul, hogy a piros lámpánál megálló autók elállják a kanyarodó villamos útját, de most ez nem így történt.

Ugye emlékszünk még a 3261-re, akit a Vakok Intézetének udvarán helyeztek el?

Ő eredetileg táblázatlanul pihent itt, aztán pár héttel később kapott egy 1-es irány- és viszonylatszámtáblát. Az iránytábla 1-es számjegye körül a színes keret ugyan szűkebb, mint általában, de azért így is aranyos :) Közben arról is hír érkezett, hogy a 3827-es UV-t Újpesten állították ki egy közlekedési parkban.

67V a rákospalotai MÁV telepnél...

... amit most valamiért Mézeskalács térnek hív a BKV, pedig az arrébb van. Vajon így akarják megédesíteni az utazás perceit? Vagy csak túl sok pénzük volt, és ezt átfeliratozásra akarták mindenáron költeni?

Az előbbi helyszínen régen elvesztett vágányok nyomait keresve jártam, másnap ugyanezt tettem a Városligetben is, ekkor kaptam le ezt a Ziu-9-est, melyet egy ismerős (KóMa) vezetett.

2002 februárjában minden közlekedésfotós ismerősöm az újonnan érkezett Ikarus 412-es trolikat fényképezte, én viszont a Ziukat kezdtem el fényképezni, mivel őket fogják az új magyar trolik felváltani, és ők fognak eltűnni...

És a végére egy szomorú kép: a Városligetben több tucatnyi lámpaoszlopot vágtak ki tolvajok. Akármerre mentünk barátnőmmel, mindenfele ilyen csonkokat láttunk. A bűnözők csak az alumínium póznát vitték el, a használhatatlanná tett világítórészt otthagyták. Valahol olvastam, hogy a tettesek egy oszlop megcsonkításával százezer forint körüli kárt okoznak a városnak, miközben a fémátvevő telepeken valószínűleg csak pár ezret kaptak darabjukért. Ráférne már a rendrakás erre az országra, ahol ezt ilyen méretekben meg lehet csinálni! Arról nem is beszélek, hogy a Liget milyen sötét, és emiatt veszélyes lett naplemente után. Magyarország, 2002 :(


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra