Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
    Életképek, 29. folytatás I.

    Költözés okán internet nélkül ülök itthon, így a szórakoztató, de értelmetlen klikkelgetés helyett inkább az elmúlt hónapok életképeiből gyűjtögettem ki azokat, melyek valamiért érdekesebbek az átlagnál.

    Ez itt például egy 2A villamos. Az 1-esen.

    Itt meg rögtön egy 37-es is akad egy másik, próbameneten levő 2A mellé. Hogy ennek nincs értelme? Az tényleg nincs, de a tönkreszabdalt, normális hálózati összeköttetések nélküli budapesti sínkavalkádon néha csak Tolnán-Baranyán át tudnak A pontból B-be jutni a villamosok.

    Akinek ez eddig nem elég, annak gyorsan itt van egy 24-es is, még mindig az 1-es vonalán ;)

    Néha azért egy-egy valódi 1-es is jön. Itt például a Vidámpark régi hullámvasútja mellett hullámvasutazik egy.

    Ezek a Tátrák általában hármasban járnak az 1-esen...

    ... de néha 1-edül is láthatók...

    ... persze csak szállításokkor, esetleg próbamenetek alkalmával.

    Ez az ICS is próbamenetként tűnt fel kicsit arrébb...

    ... akárcsak a 2005-ös pályaszámú Combino. Ha minden igaz, ez a kocsi a németországi Siemens próbapályát is megjárta.

    Egyik reggel a Népligetnél várakozva 2-3 különleges (próba, tanuló, átcsoportosítás, kocsiszíni) menetre...

    ... jutott egy valódi, utasokat is szállító villamos. Mint fotós, imádom az ilyen helyzeteket...

    ... de persze a rendes menetekkel sincs semmi bajom :) Itt épp a Lágymányosi híd végállomáson áll egy hármas Tátra szerelvény, háttérben a Művészetek Palotájának hátfalával.

    "Ugorgyunk": 37-es...

    ... és 28-as villamosok a Népszínház utcában.

    Persze itt is becsúszott egy kocsiszíni menet: ez egy 4-6-os villamos a Nagykörút felé tartva. A vonalak összevonása mindenféle építgetés miatt történt, melyekről a lentebbi linken olvashattok.

    Bővebben: a nagykörúti történések 2006 nyarán

    Sajnos ebben az utcában általában olyankor járok, ...

    ... amikor már árnyékok vetülnek az itt futó villamosokra. Pedig nem sok ilyen vonal van már Pesten, ahol viszonylag szűk belvárosi utcán az autókkal együtt futnak a tuják!

    Totális foglaltság: a Moszkva téri összekötővágányon is pihen egy 6-os.

    Az 56-os vágányain sem kisebb a tömeg.

    Szilágyi Erzsébet fasor árnyékban...

    ... és túl éles napsütésben. Nem is tudom, melyikben nehezebb a fotózás :-/ Vagy az ég "ég be", vagy a sötétebb részek lesznek túl sötétek.

    Vagy a színek lesznek kicsit életszerűtlenek.

    Oké, biztos máskor kellene próbálkoznom az itt való fotózással, de mit tegyek, ha csak ilyenkor érek rá? :)

    A Nyúl utcai megálló. Annak idején nagymamámmal gyakran jöttünk ide, egy ismerőséhez.

    Mai fejjel kicsit furcsának tűnik, hogy a nyolcvanas évek elején itt együtt jártak ugyanezek a Tátrák (talán pályaszámra nem ugyanezek, de a típus ugyanaz) a kéttengelyes villamosokkal (ráadásul pont a kedvenc kis ezreseimmel!).

    Néhány további kép a Szilágyi Erzsébet fasorról. A János kórháznál levő ívben a nap pont jól sütött...

    ... de feljebb a sínek közt levő oszlopok megint zavarták kicsit a fotózhatnékomat.

    Árokparti tuja.

    30-as villamos a Lurdy ház előtt...

    ... majd a Gubacsi út felé tartva.

    Körülbelül ugyanez fentről nézve

    A Ziu után folytatjuk :)

    Folytatás: Tátrás kanyargás, trolibusz a Nagykörúton, UV-s 47-es talán utoljára a Szabadság hídon, no meg annyi minden más


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra