Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek 25. "kiadás", 1. rész

Az előző "kiadás"

Különösebb bevezető helyett csapjunk a lovak közé: képek apropóval vagy anélkül :)

Cigiről leszoktató "teljesreklám" egy 4-esen. Kicsit furcsa, hogy a kocsi elején egy vörös ördögfigura pont a BKV logó mellé került, kellemetlen asszociációkat gerjesztve a malíciózusabb egyénekben...

Szeptember 30-án délután telefonhívást kaptam, miszerint UV siklás történt. Ráadásul a Szilágyi Erzsébet fasorban! A helyszín és a típus viszonylag ritkán találkozik egyszerre térben és időben, így a "katasztrófaturizmussal" kapcsolatos ellenérzéseimet legyűrve gyorsan elkezdtem hegynek felfelé rohanni, hogy elkapjam a műszaki mentés pillanatait.

Persze majdnem megütött a guta, amikor azt láttam, hogy a forgalmi akadály épp elhárult, és megindulnak a villamosok.

A hármas UV szerelvény első motorkocsija magányosan lement a Moszkva térre, a pótkocsit a másik motorkocsi lépésben vontatta felfelé Szépilona remiz irányába.

UV+pót szerelvény, ráadásul helytelenben, ez ám a fotótéma!

A Budagyöngyénél levő váltón aztán...

... a szerelvény átment a helyes vágányra. Jobboldalt fiatal érdeklődők láthatók: a nagyszámú bámuló, és néhány fotós miatt kicsit "járműkorzó" feelingem volt, pedig egy siklás sosem örömteli esemény!

Erről a képről az jutott eszembe, amikor még pótkocsival járt az 56-os!

Csonka szerelvény balra el, az 56-os pedig lassan újraindul.

A korábban a Moszkva téri hegyoldali "rozsdásra" leállított motorkocsi...

... még egy darabig ott ácsorgott...

... csak késő este vitték haza. Néhány nap múlva amúgy újra forgalomban voltak ezek a kocsik, úgyhogy nem esett nagy bajuk.

A fényképezőgépem ekkoriban hülyült egy kicsit, ezért kipróbáltam, hogy mit tudok alkotni párom masinájával. Hát, például ilyet...

... meg ilyet. A helyszín természetesen a Farkasréti tér.

Témaváltás: borús őszi idő a Várkert rakparton.

További témaváltás: a nagykörúti ICS-ken az eltolható ablakok és a fűtés után egy újabb feature jelent meg: az iránytábla a szélvédő aljából átkerült a szélvédő tetejére, mint a KCSV-knél.

És ha már Nagykörút: a Margit híd budai felhajtója a délutáni csúcsforgalomban.

NZA-val és Riannával ellátogattunk a királyréti kisvasútra is, ahol a szezonzáró ünnepségen gőzőst közlekedtettek. Nos, igen, jól sejtitek: ezen a képen tényleg nem a gőzös látható, csak egy mezei Mk48-as dízel :)

Ez viszont már a gőzpöfögény, fotómegállás közben. Jópofa volt az utazás vele, de a nyitott kocsiba folyamatosan behozta a huzat a még izzó pernyét, ami kimondottan ijesztő volt. Egy fiatal lány le is szállt az első megállónál, mert a szemébe ment valami - mi csak átültünk a zárt kocsiba, miután NZA pulóverét kiégette egy ilyen izzó micsoda...

Ezen a vasúton a kedvenc szakaszom, ahogy a vonal végighalad Szokolyán, a főutca (?) mentén. Nesze neked közúti vasút :)

Következő oldal: esti 41-es, nappali 61-es, nosztalgiavillamos


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra