életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Életképek 24. kiadás 1. rész
(Ide tessék ideképzelni a szokásos "észre se vettem, mennyi képem halmozódott fel, itt az ideje megmutatni őket" magyarázkodásomat:) A balatoni "műút" villamospálya feletti felüljárójának elbontása miatt a 41-es augusztus végefelé egy hétvégén át a Savoya Parkba járt. Bár normál esetben a villamosmániás szív nem örül annak, ha a 41-essel bármit is csinálnak, azért jó volt UV-kat látni itt! Villamospótló busz, sárga táblával, ahogy kell. UV lent... ... és fent (a 47-essel való összeágazásnál). A jobb szélen látható B.E.V.V. (Budapesti Egyesített Városi Vasutak) "monogrammos" szerelvénydoboz lassan 90 éves lesz, ehhez képest egész jól tartja magát. Igaz, nem túl feltűnő - ha KZsoci barátom nem hívta volna fel a figyelmemet rá, én is elmegyek mellette. Hangfogó falacska a Fehérvári út mentén. Vajon azért nem lett több belőle, mert nem váltotta be a reményeket, vagy csak azért, mert Budapesten vagyunk? Bilikék színű, "teljesfelületű" hirdetés a 4-es villamoson. Én azt az álláspontot képviselem, hogy vagy legyen tényleg TELJES FESTÉS a reklám, és ne bénázzanak a sárga orral, vagy felejtsék el az egészet, és semmilyen hirdetés ne legyen a tömegközlekedési járműveken. Ez az "itt ilyen színű, ott olyan" ragacsozás ronda és gagyi. Hmmm: a 4-es végállomásán még mindig egy konténerben pihennek a vezetők. Elvileg a Bocskai út alatti aluljáróban lenne helyük, de azt 2003 decembere óta nem bírták átadni a forgalomnak, úgyhogy maradt ez a roppant igényes és esztétikus megoldás. "Bódépest" :( És meg egy kis morgás: biztos, hogy azért, mert a középen álló néninek jól esik a nyugdíját a galambok etetésére fordítani, azért nekünk is térdig kell gázolni ezekben a madarakban, meg az utánuk maradó mocsokban? Tudom: Velence, Szent Márk tér, ott még több van belőlük. És? Életkép a Kosztolányi Dezső téren: Liaz alapra épített felsővezetékes kocsi, és hámló vakolat. A Moszkva téren pár hónapja cserélték ki a nagykörúti villamosok végállomása előtti ívet, aztán gyors egymásutánban kétszer is siklottak rajta. Gyorsan ismét feltörték hát az aszfaltot... ... és valamit birizgáltak a síneken. Vajon miért nem lehetett elsőre jól megcsinálni? Mondjuk ugyanolyanra, mint előtte volt, ti. amin nem siklottak? A külső Bartók Béla út faltól-falig felújítása miatt a 19-es és 49-es villamosok szeptemberben az elzárt kelenföldi remiz helyett Baross kocsiszínben laktak. A villamoshálózat köztudottan "nagyszerű" hálózatossága miatt Albertfalvát érintve (Móricz Zsigmond körtér-Albertfalva kitérő-Bocskai út-Nagykörút-Mester utca-Orczy út) mentek haza esténként. Hármas UV az Irinyi József utcában, a Petőfi híd rámpáján. Ilyet se gyakran látni: sorbaálló UV-k Baross hátsó kapujában! (Ez az a remiz, ahol tartósan tán sose üzemeltettek UV-t.) Csendélet. Nevezzetek beképzeltnek, de nekem ez a fotó tetszik! A reggeli kiállás viszonylag egyszerű volt: a 28-as vonalán elmennek a Blaha Lujza térig, onnan a Nagykörúton át érik el a Fehérvári utat. UV az Üllői út kereszteződésében. Jó volt a jellegzetes menethangot visszhangzani hallani a falakról! Boráros tér, még mindig pirkadatkor. A 4-es végállomásáról végül... ... a Fehérvári útra fordulva, és onnan a Móriczig haladva kerültek eredeti helyükre. A Tétényi úti ideiglenes végállomás a napfelkelte fényében. Pozitív, hogy erre a pár hétre is kaptak rendes oldaltáblát a rövidített útvonalon járó tuják - bár ezen a képen ez pont nem látszik :) Folytatás: túrás-fúrás a Baross téren és Újpesten, és néhány dél-pesti csendélet
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||