Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek 21/2

Előző oldal

Február elején egy csőtörés borzolta a kedélyeket a Vámház körúton. Illetve nem csak ott, mivel a pálya érintettsége miatt a kiskörúti villamosok a Batthyány térre lettek terelve. Egy szép napos reggelen örökítettem meg ezt a 47-est, a háttérben a Margit híddal.

Gyönyörű ez a sárga a kék éggel, nem?

47-es kanyarodik a Lánchíd alá, a szerelvény élén egy "majdnemteljes-reklámos" motorkocsival.

A jobboldali szerelvény hátsó kocsija is reklámot hordoz magán.

Szembefény, de szerintem hangulatos: UV és a Szabadság-szobor. Egyébként aki szeretne hasonló, de kicsit egzotikusabb beállítást fotózni, és van egy jó erős teleobjektívje, az menjen el a pesterzsébeti Török Flóris utcába (mondjuk délelőtt), és álljon ama kanyar elé, ahol az 52-es villamos a zárt pályáról bekanyarodik az úttestre. Ha elég ügyesen helyezkedik, a távolban feléje közeledő UV fölött lesz a jócskán távolabb levő Szabadság-szobor! Én sajnos nem tudom ezt a képet elkészíteni, mivel nincs megfelelő objektívem hozzá.

41-es a Döbrentei téren, csak úgy.

Ikarus 435-ös mint kiskörúti villamospótló, fordulás közben a Szent Gellért téren. Elég szerencsétlenül bír kinézni ez a kocka-dizájn kanyarodás közben...

Ez az a bizonyos csőtörés, ami miatt nem közlekedhettek a villamosok.

Sőt: a 83-as trolit is busz pótolta. Szerintem kicsit durva az, ahogy a hátsó ablakot csak a viszonylatszám körül tisztították meg. Oké, így legalább látszik, hogy mi is ez, de nem lett volna értelme akkor inkább az egészet letakarítani, hogy ki lehessen látni?

Sufnitunning egy hasonló esztétikai kvalitásokkal bíró ház előtt: a síneken álló villamospótló csuklójának gumiharmónikája fölé kis pléhtetőt építettek, gondolom azért, hogy a gumi repedésein át ne csorogjon be az eső. Vidéken már láttam jópár ilyen buszt, de Pesten eddig még elmaradtak az ehhez hasonló barkácsolások...

No, evezzünk kellemesebb havakra: 56-os a Kelemen László utcánál.

Ördögárok. Szó volt róla egy időben, hogy a 118-as villamos itt kap végállomást az árokparton; sajnos nem tudom, hogy áll ennek a megvalósítása.

Egy örökzöld piros: fogaskerekű a Széchenyi-hegyi végállomáson.

Újabb havazás, ezúttal a Nagykörúton.

Az autósor áll, a villamos halad. Tetszik!

Nagy Lajos király útja, hasonló állapotok :-)

Mézeskalács park, leánykori nevén MÁV telep. Vajon a cukrászok többet fizettek, mint a vasút, azért kellett átkeresztelni?

Ugyanott, egy órával később.

Ugyanott egy fél órával később. Jól átfagytam, és a kép készítése után egy jókorát estem is egy behavazott felületű jégtocsán. Szerintem a környék beleremegett :)

Márciusban sort kerítettem a négyévenkénti egyszeri ráckevei HÉV-ezésre. Jó volt, de visszafele azért busszal jöttünk.

Egy korábbi kép, de szerintem szépen illik ide: Tököl.

Ugyan itt is van hó, de azért annyira nem dob fel: a 44-es és 67-es egykori hurokvégállomásának, és a 24-essel való kapcsolatának szétverése.

Ez picit vicces volt: a 67V felszállóhelye elvileg működött, gyakorlatilag azonban betonozták a járdaszigetet, az emberek meg szorongtak, ahol bírtak.

A jobboldali vágány helyén a 7A végállomását alakítják ki éppen.

Néhány héttel később ezekből a vágányokból csak néhány méternyi maradt.

Következő oldal: Solaris trolik, március idusa, és némi városrendezés


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra