életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Budapesti életképek 21/1
Megdöbbenve vettem észre, hogy bár eme sorok írásakor már április van, még egy csomó téli képemet sem prezentáltam ezen oldalakon. Tudom, a legtöbb "életképes" oldalam ezzel a szöveggel indul újabban, de tényleg ez van. Remélem azért így is érdekesnek fog találtatni - talán jobb is, ha a képek "értek" egy picit mutogatás előtt :) Ha megkérdezné valaki, mi volt a legfurcsább az elmúlt hónapokban a hobbim kapcsán, azt mondanám, az, hogy állandóan trolikat fotóztam. Például ezt a tanuló Ziu-t a Hermina/Thököly sarkon... ... vagy ezt a csáposbusz-rengeteget az Arany János utcánál. Persze alapjában véve azért hű maradtam a sárga síndöcögényekhez, még az ilyen nyirkos és hideg kőbányai délutánokon is, mint az, amelyiken ez a kép készült. A körvasút felüljárója a palotai villamosok fölött... ... illetve a palotai villamosok a hídról nézve. Néha örülnék egy erősebb teleobjektívnek! 2004-ben nemcsak a Nagykörút, hanem a Bartók Béla út is ünnepi díszbe öltözött karácsony tiszteletére. Meg kell mondjam, ez egy sokkal kellemesebb, városiasabb Bartók Béla út volt, mint mondjuk öt évvel korábban! Körtéri csendélet sok nyirkossággal és kevés járókelővel. Kicsit olyan, mintha csak egy makett lenne, nem? Rendhagyó módon most egy metrós kép következik: ez az egész szerelvény reklámszíneket kapott. Nekem tetszett! Az év utolsó napján NZA-val körbebumliztuk a várost, útbaejtve a gödöllői HÉV vonalat... ... melyet életemben ekkor vettem igénybe először a kinti végállomásáig (korábban valamiért mindig a Szabadság térnél szálltam fel vagy le). Bár ez nem egy klasszikus, régi vasútállomás, a megoldás, ahogy a nagyvasút elől indul a "kisvasút", a svájci helyiérdekűeket jutatta eszembe. Visszafele persze vonattal jöttünk,mert úgy gyorsabb. Közben még egy ilyen előfogatolt (duplamozdonyos) szerelvényt is láttunk. Nem tudom, minek volt köszönhető a két mozdony (mindkettőn fent volt az áramszedő). Valakinek nincs ötlete? Egyik első 2005-ös fotósétám (azonos érdeklődésű társaságban) Kamaraerdőbe vezetett, ahol nemrég használatba vették a képen a bal szélen látható tárolóvágányt. Jó érzés ennyi "sárga életet" látni itt egyszerre! Ami jópofa volt: a villamosunk a város felől behajtott erre a harmadik vágányra, elment a végéig, lerakott bennünket (utasokat), majd a vezető visszament a szerelvénnyel, hogy visszaállítsa maga mögött a váltót egyenesbe. Aztán ismét felgurult a képen látható peronhoz. Visszafogás Stadionok villamosmegállónál: a jobboldali szerelvény arra vár, hogy a baloldali elmenjen, és ő beállhasson mögé. Ha már errejárt, ezt a Csepel nagysegélykocsit is lefotóztam. Végülis ő is ritkaságszámba megy! Téli fellegek a 30A fölött. Ami talán nem tűnik fel elsőre: Csufi, azaz a 3750-as kísérleti villamos a korábbi einholm ("félpantográf") helyett egy hagyományos ICS-áramszedőt kapott. Hűvösvölgy végállomást napközben még nem igazán sikerült szépnek lefotóznom, mivel a Nap legtöbbször rossz irányból sütött. Este azonban már nem zavar be Naprendszerünk központi csillaga, így a fényképezés sikeressége csak attól függ, hogy elindul-e a villamos a hosszú exponálási idő alatt, vagy sem. Na még egy fotó ugyaninnen! Január végén végre ismét komolyabb mennyiségű hó hullott le. Ezt az egységsugarú villamosfotós azért szereti, mert ilyenkor egész éjjel "töretőmenetek" járkálnak a hálózaton, kis szerencsével kellemes témát szolgáltatva a lencsének. Itt például a budafoki törető teszi tiszteletét a jéghideg Savoya parki hajnalban. És még egy megszokott típus szokatlan helyen: Tatra T5C5K a Móriczon, a külső Bartók Béla útról érkezve. Következő oldal: kiskörúti villamosok a Bem rakparton, újabb havazások
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||