életképek
vasút itthon
közelről
|
||||||||||
Életképek 16.
Harmadik oldal: Liget tér, plusztalanított Tátrák Kelenföldön, meg még ez-az Sorban állás Száva kocsiszín előtt. Ismét egy NZA-val közös séta alatt készült fotó: az 1-es villamos a "dohánygyári aluljáróban". Ja igen, közben a Kőbányai útat is felújították, ennek keretében saccperkábé százötven (lehet, hogy kétszáz is megvan) méternyi villamosvágány is újjá lett építve. Itt még a régi, bekövezett verzió látható. Az előbbi fotóhelyről a másik irányba nézve: Liget tér. A középtől kicsit jobbra eső, "szembejövő" TW6000-as az újonnan odahelyezett villamosmegállóban áll, a régi a kanyar, azaz a Kápolna utca torkolata után volt. Ezen a képen a legérdekesebb talán a háttérben látható, A62 001 pályaszámú, kékre festett Szergej dízelmozdony. A 2-es villamos felszín alatti megállójának lejárója a Fővám téren, ezt valamiért meg akarják szüntetni (nem a Fővám teret, hanem az aluljárót!), úgyhogy biztos, ami biztos, lefényképeztem. Az UV-k látványa a külső Bartók Béla úton egészen normális... ... és az Etele térre terelt 18-asnak köszönhetően a Tátrákat is ismét megszoktuk. Na de hogy FOK-GYEM-es Tátrát is lássunk itt, az már szinte furcsa. Ez annak köszönhető, hogy Szépilona kocsiszín néhány "BKV Plusz" szerelvényét "leplussztalanította", és kiadta a 18-asra. Tátrák a kelenföldi remiz udvarán. Kicsit közelebbről. A Nagykörutat viszonylag ritkán fotózom, ezen próbáltam változtatni június és július folyamán többször is, így készült ez a kép a Tompa utcai megállóban. Ja igen: az utókor számára érdemes feljegyezni, hogy bitang meleg nyarunk volt. A sínkivetődések és egyéb, forrósággal kapcsolatos gondok elkerülése végett a vágányokat rendszeresen locsolták, mint például ez a LIAZ is teszi itt a képen. Voltak napok, amikor ugyanezt a megállóban is megtehették volna - csak kevesen tiltakoztak volna, ők is inkább csak megszokásból :-)
© Varga
Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon
található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!
Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra |
||||||||||