Budapesti életképek 15. fejezet (1)
2003 tavasza

Azt hiszem ismét itt az ideje pár mindennapi, vagy éppen pont nem mindennapi kép közzétételének. Veszélyes dolog ez a digitális fényképezés: szinte korlátlan számban készítheti az ember a fotókat, aztán pedig csak nem bírja ki anélkül, hogy megossza őket másokkal :)

Régi villamos a régi módon az út szélén: már nem sokáig lesz lehetőség ilyen pillanatok megörökítésére, mivel a Haller utca átépítése a küszöbön áll. Igaz, már tavaly is ezt mondtam.

A BKV kibérelhető nosztalgiakocsijaként funkcionáló 611-es ritkán látni máshol, mint a 2-es vonalon. Mondjuk jól áll neki, az tény.

Nem igazán (igazán nem) szeretem a Tátrákat, de ezen a képen még ez a típus is tetszik valamiért. A helyszín a Salgótarjáni utca és a Fiumei út kereszteződése.

Bár az ex-hannoveri TW6000-eseket neveztem el banánnak, a becenév tulajdonképpen a 1303-as Ganz csuklósra is illik. Ez egy kísérleti kocsi, a KCSV7-esek előfutára; elöl-hátul felkunkorodó kocsiszekrénye alapján messziről fel lehet ismerni, akkor is, ha az ember nem látja a tetőn levő plusz szerelvénydobozokat.

Ez itt csak egy átlagos ipari csuklós, de azért iderakom. A helyszín a Nagyvárad tér.

A Fehér úti VJSZ telepen március folyamán érdekes dolgokat lehetett látni: egyrészt egyre több állt az elülső udvaron a korszerűsített T5C5K kocsikból, ...

... másrészt húsz évnyi kihagyás után ismét kéttengelyes motorkocsik bukkantak fel a vágányokon!

Az egyik a BVKV eredetű 1625-ös volt, ...

... a másik a BKVT eredetű, kicsit fiatalabb 1000-es. Mindkettő a szentendrei múzeumba készült, állítólag működőképesen, ...

... ahol például eme volt szombathelyi motorkocsi társaságát is élvezhették visszaérkezésük után.

A picikének tűnő jármű méteres nyomtávú, ezért a kép készítésének idején egy pőrekocsira fektetett vágánydarabon pihent.

Mivel a jármű egymotoros, a kontrollere még a szokásosnál is egyszerűbb.

A belseje is puritán, de nekem bejön!

Érdekes megoldás az, ahogy a kapaszkodók erre a farúdra vannak felfűzve!

A futó, ...

... és a hajtott tengely.

A múzeum megnyitója előtt a BLVV 1-es villanymozdony...

... és a lőrinci ikerkocsi is megérkezett ide, némi vonatozás után.

Ez a HÉV villanymozdony számomra kellemes meglepetés volt. Az érdekesség kedvéért: így nézett ki a kocsi a hetvenes évek második felében. A múzeum a MÁV-BEV korabeli állapotára állította helyre, ha minden igaz, akkor működőképesen - de sajnos ennek kipróbálására nem volt módom...

Egy szokványos beállítás a múzeum udvarán.

Folytatás: következő oldal


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez