Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Bengáli-puzzle: részletek és különbségek II.

Előző oldal

Persze egyazon városban is észrevehetők apró eltérések: ennek a szegedi Bengának domború a fényszórója...

... ennek viszont laposabb. Igaz, ezek a különbségek a BKV járművein is észrevehetőek, mikor milyen lámpabúrát sikerül beszerezni :) Ha viszont már itt tartunk, talán érdemes megjegyezni, hogy az első Bengákon eredetileg nem volt ütköző- és csatlószerkezet. Illetve volt, de csak egy alulról kihajtható csonk, ami nem vált be.

A viszonylatszám-tábla alatti iránytáblát csak Debrecenben használják manapság...

... bár a szegedi kocsikban, ahol az üvegablak helyét már rég lehegesztették egy fémlappal, ott is megvan a megvilágító fénycső foglalata!

Baracsy Ákos felvétele

Egy miskolci Bengáli eleje. Itt...

Baracsy Ákos felvétele

... és ennél a debreceninél is érdemes megfigyelni az esőlecsorgató csövet!

Baracsy Ákos felvétele

Miskolci lépcső...

... szegedi dombornyomásos fémlemezes lépcső...

... és szegedi gumiborításos lépcső.

A Bengáliknak általában pantográf (ollós) áramszedője van, a szegedi 815-nek most viszont mégse. Elég jellegzetesen tud kinézni, amikor Tatra szedőket tesznek rájuk!

Ilyen egy normális pantográf, a jellegezetes kis korlátkával (mely az elektromos berendezéseket keríti körbe) a tetőn.

A debreceni Bengáliknak a csuklója fölött egy ilyen kis tetőcske van. Érdekes módon ez az ottani buszokon is megvan.

Egy szétbontott debreceni kocsi, használhatatlan iránytábla-hellyel.

A középrész a csuklót borító gumiharmónikák nélkül.

Az orr-rész kibontott vezetőállással.

A tetőrész elől...

... és az utastérben.

Az elbontott padló helyén át lehet látni a vázszerkezetet.

A csukló.

Ez a debreceni Bengáli egy tűz után nem lett visszaépítve, hanem nyitott teherkocsivá alakult.

És végül: Bengáli-motorok egymás között; a baloldaliból ki van szedve a forgórész.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra