Bevezető Tartalom Újdonságok Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
A Duna 2006-os tavaszi áradása Budapesten II.

Előző oldal

A biztonság kedvéért a tér közepén levő lejárót körbebástyázták homokzsákokkal, hogy ha a parti mellvéden átcsap a víz, akkor se zúduljon le a metróba.

Kis pihenés: a Parlament napfényben. Sajnos az egyik felét már megint felállványozták, pedig tavaly volt egy kis idő, amikor végre állvány nélkül lehetett látni.

A Bem rakpart teljesen bedugult, így a HÉV-et pótolni hivatott 86-os és 60-as buszok körülbelül háromnegyed óra alatt jutottak el a Batthyányról a Margit hídhoz. Mi szerencsére eleve gyalog mentünk, így még naplemente előtt láthattuk a torlódás okát: beszakadt az útburkolat, és az autók 1-1 sávban, a vízben tocsogva tudtak csak átaraszolni a híd alatt.

Nem teljesen értettem, hogy a Margit hídnál levő felszíni kihúzóvágánynak miért nem ment el a végéig a HÉV: épp csak beálltak a harmadik sínpárra, a maradék távolságot a síneken baktatva kellett megtennie az utasoknak. Nem lett volna logikusabb egészen a végéig felgurulni? Pár nappal később egyébként le is aszfaltozták a sínek nem használt részét, tehát az illetékesek szerint ez a gyaloglási távolság az ideális állapot :-/

Negyedikén megint a Batthyányn kezdtem a napot. Egyre több résen, buzgáron át jött fel a víz, így nem lehetett száraz lábbal ejutni...

... a villamosokig.

A tujára felszálláshoz is át kellett kelni a Dunán :))

A Szent Gellért térnél is látványosan hömpölygött a folyó...

... és a Petőfi híd sem emelkedett olyan délcegen ki a Dunából, mint szokott.

A 2-es villamos Fővám téri aluljárója szintén nem maradt szárazon.

Ötödikén már homokzsákkokal volt tele minden a Batthyányn: ezek a medencék a felszivárgó vizet fogták fel/ellensúlyozták...

... és az aluljáró Duna felőli része immár teljesen le volt zárva.

Autók nem jártak a Bem rakparton, de a villamosok továbbra sem adták fel. A Lánchíd budai hídfőjében levő aluljáróba ugyan becsurgott némi víz, de kiszivattyúzták, így nem érte el még a sínek tetejét sem (a végállomáson azért elérte).

A 41-es beúszik a végállomásra :)

Az Erzsébet híd alatti alacsonyabb szakaszra átcsapott a folyó...

... de persze ez se zavarta a tujákat :)

A túlparton a 2-es villamos hiánya azonban kellemetlen kezdett lenni, ezért...

... a Március 15 téren beépítettek egy ideiglenes vágánykapcsolatot, ameddig a villamos el tudott menni,...

... innentől északra azonban már buszok szállították az utasokat.

Sajnos nem végleges váltót építettek be, hanem egy olyat, amit később, a felsőbb szakasz újra megnyitásakor el kell távolítani.

Ekkor a vízszint már apadni kezdett, bár azt ígérték, egy ideig eltart, mire újból használható lesz az alsó rakpart. Az oldalt mindenesetre két "dunántúli" fotóval fejezem be...

... azaz tujákkal a Gellért-hegy tövében.


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu