Borús, ám derűs látogatás a szegedi reptéren

    A Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) nyílt napjára mentünk le Almár Ákossal és Interszitivel, és ezúttal nem csak a villamosok miatt:  mivel a szegedi repteret már egy ideje ugyanez a cég üzemelteti, egy itteni vezetett túra is szerepelt a programban. Persze én rávettem Ákost (már hogy nem magamat, hanem a másikat:), hogy már a hivatalos progtam előtt nézzünk ki a placcra - és ez jó ötletnek bizonyult.

    A bejárathoz legközelebb álló masina a szívemhez is a legközelebb állt: a HA-TRT ugyan már csak vontatásra használatos, de akkor is egy Zlin "Tréner"!

    Ezt a madarat '63-ban gyártották Z326-osként, majd a hetvenes évek végén leállították. Szerencsére nem bontották el, sőt, a vontatógép-ínséges időkben, '92-ben Csehszlovákiában felújították, immár Z326M állapotra. Jelenleg már csak az első ülésből vezethető, a hátsó ülés környéke ki van ürítve. Legutóbb pár éve Budaörsön találkoztam vele.

    És ekkor jött a meglepetés: Veress Zoli valahol a közelben műrepülő bemutatót tartott, és utána a reptérieknek is produkálta magát egy sort.

    A fényképezőgépem képességeiről eddig nem voltam túl jó véleménnyel, már ami a repülős képek készítését illeti, de most meglepően jól szuperált, pedig elég vacak idő volt, a fedett égbolton átjövő szórt fénnyel. Ennek ellenére most csutka zoommal jól el tudta kapni a meglehetősen gyorsan mozgó tárgyat.

    "Merre is menjek?" - a gép ekkor már több száz méter óta párhuzamosan repült a földdel - csak az orra nézett az ég felé.

    Ancsa-sorfal, a (hozzám hasonló) rajongók kedvéért kattintás után 1024x768-as felbontásban. A három gép amúgy a HA-ANS (mely a Pick reklámját viseli), az RF-FLA (egy orosz gép, mely állítólag motorhiba miatt szállt itt le, aztán valahogy ittragadt - a lajstromja igazából rövidítés, nem is lajstrom), és a vicces jelzésű HA-MAR.

    Tudtam, hogy egy időben érkezett pár Fuji FA-200 típusú túragép az országba, de én most láttam először közelről egyet.

    Egy Kamov-26-os kép, mert szeretem. Egyre kevesebb van belőlük, és szinte már csak permetezésre használják őket.

    Mivel úgy sejtem, hogy pár év múlva már nem is repülhetnek ezek a koaxiális rotorú, öreg csodák az EU szabályok miatt, csak reménykedni tudok, hogy addig sikerül (legalább) egyszer repülni a típussal...

    A motoros gépek, amiket láttunk, jórészt mezőgazdasági célokat szolgálnak, akárcsak ez a Cessna-188T.

    A "kukacbombázáshoz" használt cuccok jól látszanak a szárny alatt.

    Egy PZL-101, azaz "Gawron". Vele is Budaörsön találkoztam korábban, de akkor eléggé szét volt szedve.

    A hangárok többnyire be voltak zárva...

    ... csak egybe tudtunk bekukkantani. A HA-APA lajtrom se rossz :)

    Szinte kötelező, hogy minden reptéren legyen legalább egy ilyen: egy Z-142-es.

    A reptér a közelmúltban fejlesztésen esett át: kapott egy ezervalahányszáz méteres aszfaltos pályát. Meg egy ilyen dögös kis tűzoltóautót is :) És ezen is ott van az SZKT logója! Akit a mögüle kilógó repcsi érdekelne (bár nem értem miért tenné;), ő a HA-CTG jelzésű Cessna.

    Még egy Cessna, zöld mezőben.

    A vezetett túra részeként busszal kivittek bennünket a pálya végébe. Ez az aszfalt (azt mondták, tényleg nem beton) kisebb utasszállítók fogadására alkalmas - a Boeingekre még várni kell (?) egyelőre :)

    Míg a pályán kolbászoltunk, a párhuzamos füves pályáról felszállt egy movit (motoros vitorlázó). A nem éppen fényes időhöz képest egész sok mozgás volt!

    Az utolsó kép egy másik hobbimat idézi: a reptér szélén vasútvonal húzódik, azon csattogott el ez a Bzmot motorkocsi, vélhetően Röszke felől.


    Vissza a nyitóoldalra
    A készítőről
    vagy
    Levelet írhatsz...