Sinsheim, Auto&Technik Museum I.
    Meglepően pongyola beszámoló egy nagyon lelkesítő helyről

    Németországi villamosos körutunk során jutottunk el barátaimmal Sinsheimbe, stílszerűen vonattal megérkezve az amúgy falvak közt félúton fekvő múzeumhoz, melyről csak weboldala alapján sejtettük, hogy nem akármilyen hely.

    Bár a létesítmény neve "Auto&Technik Museum", az egészből főleg a repülőgépek látszanak már messziről. Nem is akármilyenek: kezdetnek itt van például ez a Tu-144!

    Vagy ez a - MALÉV! - Tu-134.

    Ez a beállítás kicsit a szocreál festményekre emlékeztet, pedig hát csak arról van szó, hogy egy nyugati múzeumban ezek a gépsárkányok duplán is érdekesnek számítanak!

    Vegyük például a parkoló környékén látható jószágokat! Az ott elől balfelé egy Szuhoj 22M3, jobboldalt pedig egy Albatrosz.

    Aztán hátul van ez a Ju-52...

    ... meg ez a Canberra...

    ... nem beszélve erről a Mig-21-ről, és az előtérben sejthető T-33-ról...

    .... esetleg a még jobban elbújt Mig-23-ról.

    Ja igen, van itt egy másik szuperszónikus műtárgy is, egy Concorde.

    Ő csak nemrég érkezett, még csak most rakosgatják össze!

    Na, folytassuk a rögtönzött felsorolást: ez egy bolgár Il-14...

    ... illetve annak belseje. A gépek dögös pózokba vannak merevítve, emiatt kicsit nehézkes bennük a járás, már amelyikbe be lehet menni.

    Ah, igen, ez itt egy DC-3, melynek orr-vészkijáratából csúszda indul a lenti csarnokba!

    Ez pedig egy... öööö... nos. Á, nem is erőlködöm vele, kedves olvasóim között úgyis lesz olyan, aki felismeri majd, hogy ez egy Dassault-Breguet, vagy Lockheed, vagy nemtudomki akármicsoda, és szépen megírja nekem, előre is köszönöm! :-)

    Őt egészen biztosan felismerem: egy CSA (csehszlovák) Il-18.

    Fordítsuk hát vigyázó tekintetünket a nagycsarnok tetejére biggyesztett Tu-144 felé, melyet egy erősen kilengő-berezonáló csigalépcsőn át lehet megközelíteni.

    A belső térből itt is el lett távolítva az ülések nagy része. Engem picit meglepett, hogy a burkolat, illetve az ülések egy az egyben a Tu-154-esen egykor látottak voltak.

    Na, és végre ilyenben is jártam: a Tu-144 cockpitje, jobban mondva az oda vezető folyosó bal...

    ... és jobb oldala.

    Na, az ott elől már tényleg a pilótafülke! Volt pár köbméternyi finomelektronika beépítve, ahogy elnézem! Na nem mintha a Concorde jobb lett volna...

    A jókora madár árnyékában kényelmesen lehetett hűsölni.

    Folytatás: háborús madarak, és néhány országúti vadászgép!


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe