Egy korábbi leszállás után egy felszálló Tu-154-et is láthattunk-hallhattunk. Bónusz a típus szerelmeseinek :)
Az olasz Frecce Tricolori csapat a nap legprofesszionálisabb szereplője volt. Már a felszállás előtti motorpróba is látvány volt a bekapcsolt színes füstölőknek köszönhetően!
Tíz géppel ők a legnépesebb műrepülő-kötelék manapság.
Ki is használják a tömeg adta előnyöket!
Nem takarékoskodnak a trükközéssel - mindig volt mit nézni: csoportokra oszlottak, újra egyesültek, a holtidőkben pedig a szólópilóta bohóckodott (Mario volt a neve, mint az számos alkalommal el is hangzott a hangosbemondóban, a végén már mindenki mariózott a reptéren:).
Szemberepülés kötelékben, viharos háttér előtt...
Olasz színek minden mennyiségben.
Totális telítettség: minden irányban, minden magasságban olaszok! Ez az a rész, ahol mindenki csak kapkodja a fejét :)
Ezt a figurát én csak "meglőtt kacsának" nevezem...
Ismét együtt a csapat.
Visszafordulás a fináléhoz. Már többször láttam ezt a csapatot, de szerintem még egy ideig nem fogok betelni a produkciójukkal!
A nap másik legérdekesebb egyéni bemutatója (a Szu-27-esé mellett) a francia Mirage 2000-hez fűződik: ő is hihetetlen sarkonfordulásokkal és figurákkal kápráztatta el a tömeget. Néha úgy tűnt, mintha a gépre nem vonatkoznának a fizika törvényei: ment előre vízszintesen, aztán hirtelen derékszögben megindult felfelé, különösebb megtorpanás nélkül. Hihetetlen volt!
A spanyol Patrulla Aquila-t is láttam már korábban, de most is szórakoztatóak voltak. Az ő CASA gépeik teljesítménye nem túl nagy, ezért másképpen repültek, mint az olasz csapat.
Eleinte kicsit unalmasnak is tűnt a műsoruk, aztán beindultak...
... és kápráztattak!
Az amerikaiak csak a statikus bemutatón vettek részt - a képen egy F-16 az állóhelyen.
A másik Falcon pilótája egy plüss sas volt :)
Ez pedig egy szintén álló F-15.
Ha az amerikai F-16 földön maradása nem is szomorított el, azt már sajnáltam, hogy az F-15 nem repült; szerintem a két gép közül ez a látványosabban repülhető!
Az egyik statikus sor hátulról: magyar repülőnapon mikor láthatunk újra ehhez hasonló típuskavalkádot?
És végül: a kijárat felé tartva elmentünk egy sérült és megcsonkított Boeing 707 mellett. Érdekelne, hogy pontosan miért van itt, és miért ilyen állapotban!
A program természetesen még számos olyan műsorszámmal is szolgált, melyekről nem tettem említést, ezért elnézést kérek, de itt csak a kedvenc pillanataimat tudtam megörökíteni. Mindenesetre azt meg kell említeni, hogy a program elég folyamatos volt reggel 11-től kezdve, nem voltak sétarepülős megszakítások, mint itthon, ahol a műsor csak apropó a sétareptetésre. Örülök, hogy ott tudtam lenni!