Eredetileg vonatokat fotózni indultunk Ausztriába, de az időjárás nem állt mellénk, konkrétan az utazás célját jelentő témát fotófelhő árnyékolta be (persze csak arra a pár percre, amíg elment mellettünk; addig főhettünk a napon). Elegünk is lett az egészből!
Szerencsére kitérő programnak még előző nap kinéztük a schwechati repteret - persze nem "trú" spotterként, csak turista jelleggel, a kilátóteraszról. Ez aztán annyira bejött, hogy déltől két megszakítással (egyszer ebédelni kellett, egyszer pedig vonatot fotózni a közelben) zárásig maradtunk.
Bécs nemzetközi légikikötője a gépmozgásokat tekintve kb. két és félszer forgalmasabb Ferihegynél, és ez látszott is: mindig mozgott valami, néha egyszerre 6-7 gép is; ráadásul nagyobb repülőből is többet láttunk - többek közt egy Emirates A380-ast, lásd fentebb. Jópofa, hogy ebből a szögből a mögötte elguruló Utair B737-es mennyivel kisebb :)
A terasz kellemes hely, csak elég messze van a masináktól, konkrétan összesen talán egyetlen állóhelyre lehetett takarás nélkül igazán jól rálátni (a másiknál épp bontották a betont, lásd balra). Jobbra egy retró festést viselő osztrák A320-as.
Balra: osztrák és német A320-asok; előbbi Star Alliance festést visel, ezért nehezebb felismerni, hogy Austrian (aznap láttunk még Swiss-t és talán TAP-t is ilyen "ruhában"). Jobbra: osztrák B777-es.
Balra: a "kínálatot" az A320-asok uralták, ez itt például egy Aeroflotos példány, bermudai lajstromjelzéssel. Jobbra: felüdülést hozott az egyformaságba ez az Easyjetes BAe-146-os. Gondolom, csak átmenetileg bérlik, ezért nem kapta meg a teljes Easyjet festést.
Ez a képpár kicsit csal, mert a másodikba jobban belezoomoltam, de amúgy elvileg egy közepes és egy közepesen kicsi gépet lehetne összehasonlítani rajtuk: balra egy A320-as, jobbra egy Embraer ERJ-195LR.
Balra: a földi kiszolgálókat is figyeltem, mert szerintem az ő munkájuk majdnem olyan érdekes, mint maguk a repülőgépek. Ez itt például egy towbarless pushback tractor. Jobbra: az A380-as viszonylag hamar továbbindult.
Balra egy ritka jószág: egy Boeing 717-es, ami a Douglas DC-9-es kései utódja. Európában már csak ez a társaság üzemeltet ilyet, ami furcsa ahhoz képest, hogy egykor az Austrian színeiben az elődtípus DC-9-esből és MD-8x-ből mennyi "lakott" itt a reptéren. Jobbra: reptérlátogatást végző emeletes turistabusz. Szívesen mentem volna egy kört velük!
Na, ilyen kavalkádot nem nagyon látunk Ferihegyen: egyszerre három szélestörzsű gép mozog, körülvéve egy csomó kisebbel. Jobbra: taiwani B777-est vontatnak a reptér azon része felé, amire egyátalán nem láttunk rá.
Megint pár földi kiszolgáló. Balra egy tankoló szivattyúkocsit (?) láthatunk, Schwechaton ugyanis nem tartálykocsikból vételezik a tüzelőanyagot, hanem a beton alatti csőrendszerből, melyből ilyen gumikeresek segítségével jut el a kerozin a repülőgépekhez.
Balra: katari B787-es. Jobbra Emirates 777-es.
Balra egy Air Berlin festésű gépet láthatunk, ami azért volt érdekes, mert a társaság még korábban, 2017 októberében megszűnt. Azóta nyilván más operátorok használják a gazdátlanná vált gépeket, melyek akár úgy is dönthetnek, hogy nem festik át őket. Ezt a konkrét gépet például a TUIfly használta. Jobbra: kilátás a teraszról az északi mólóra (3-as terminál).
És szépen ránk esteledett... Szerencsére a teraszra be lehetett hozni az állványt, úgyhogy néhány esti képet is tudtam lőni.
Austrian masinák mindenfelé.
Emirates 777-es balra, Brussels Airlines A319-es jobbra. Utóbbi a nap utolsó képe volt, a készítésekor már konkrétan ott állt mellettem az őr, hogy zárná a teraszt, fáradjak kifelé. Szerencsére jó fej volt, megvárta, amíg megáll a gép és exponálok :)
A kamerába is elkélt volna egy optikai stabilizátor, vagy legalább egy műhorizont :) de ez nem tartott vissza attól, hogy videózzak, néha azt is, ami a fényképezőgépem zoomjának már túl messze volt. A filmecske majdnem 12 perces, és szerintem elég jól visszaadja ennek a (fél) napnak a hangulatát.