További prágai repülős érdekességek 1.

    Alapvetően a Prága melletti, Kbely-i repülőmúzeum meglátogatása volt topiclakó csoportunk prágai utjának célja, de nem hagytuk ki a cseh Technikai Múzeumot se. Ennek a múzeumnak már a megléte is azt sugallja nekem, hogy nálunk valami nem stimmel, hiszen ilyen jellegű múzeumunk nincsen - bár szerencsére közlekedési és repülési kiállításunk azért van (és nem is rosszak!). A múzeum maga nem túl nagy, de azért jelentősen több annál, mint amit itt bemutatok, hiszen most csak a repülésre koncentrálok. A kiállított egyéb közlekedési eszközökről, és pláne a kimondottan érdekes akusztikai és távközlési tárlatról nem ejtek szót, de azért az esetleg arra utazók figyelmébe ajánlom ezeket is!

    Az a rész, ami minket érdekel, egy hatalmas csarnokban van. Tulajdonképpen az elrendezése (nagy csarnok, oldalt körbefutó galériával) hasonló a mi jó öreg Közlekedési Múzeumunkhoz, csak jóval nagyobb. Itt a különböző közlekedési eszközök (vasút, kerékpár, autó, repülőgép) kaptak helyet. A galérián vitrinekben tablók, képek és makettek kaptak helyet. Természetesen a kiállított repülőgépek túlnyomórészt a cseh iparhoz kapcsolódnak, ezért nem mindegyik volt számomra ismerős...

    Amint az látható, nagy a zsúfoltság... De ez jó! A képen középen egy olyan kis cseh helikopter látható, amilyet már Kbely-ben is láttunk, csak ez a légierő színeit viseli.

    Ez egy Bleriot monoplán cseh utánépítése. Azt hiszem nem akarnék vele repülni, bizonytalan drótsárkánynak néz ki :)

    Ugyanez a gép hátulról. Mögötte a csarnok bejárata, és a galériákra vezető lépcsők láthatók.

    Egy számomra ismeretlen biplán.

    Egy vállszárnyas gép a huszas évekből.

    Sirályszárnyas vitorlázó.

    Ez a kétfedelű kimondottan szépen festett hatalmas szárnyfelületével! Az is kiderült, hogy milyen jól fotózhatók ezek a felfüggesztett gépek, ráadásul a repüléshez jobban is illik ez a helyzet, mint a földön ácsorgás...

    Zlin XIII: egy elegáns vonalvezetésű futár- és versenygép a harmincas évekből. Az biztos, hogy nem sokat lehetett lehetett kilátni a pilótafülkéből felszálláskor és huruláskor!

    Amúgy egy négyhengeres Walter Major motor hajtja, tehát már ez is a jellegzetes sorosmotoros Zlinek közé tartozik...

    Maximális sebessége az áramvonalazásnak köszönhetően még a nem túl erős motor (110 LE) mellett is 350 km/h volt!

    Azért az alatta parkoló régi kocsik se rosszak!

    A felirat tanulsága szerint ez egy Etrich "Taube". Nos, az a típus nekem egy korai kiképzőgépként maradt meg, de úgy látszik volt szállító változata is...

    További hazai régiségek: Avia BH-9 kiképzőgép...

    ... és BH-10-es jelzésű együléses testvérkéje.

    Folytatás: Zlin Z-50, M1C Sokol, és makettek


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe