Li-2, meg ami még arrajárt Budaörsön

    Zsaludek Endre Li-2-es sétarepültetés hírét hozta, úgyhogy Almár Ákos barátommal Budaörs felé vettük az irányt. Nem repülni, csak nézelődni - és persze hallgatózni is, hiszen a Li-2 motorhangilag is élvezetes.

    Túl nagy élet nem volt a reptéren, csak némi iskolakörözgetés, meg egy-két induló masina. A gépek egy része ismerős volt, bár a baloldali HA-SLB-t még Esztergomban láttam pár éve, a jobboldali HA-SJX-et pedig Dunakeszin. Előbbi lehet, hogy már évek óta itt lakik, utóbbi viszont csak vendég volt, pontosabban kényszerű vendég, a Malév Repülőklub otthona, a dunakeszi reptér körül kialakult helyzet miatt.

    Baloldalt: a HA-CPL lajstromú Cessna 152-es szintén dunakeszii rendeltetésű. A CPL karaktersorozat egyébként találó ("Commercial Pilot License") egy repülőiskolánál, ráadásul a jobboldali masina, a HA-PPL jelzésével ("Private Pilot Licence") nagyszerűen kiegészítették egymást - még egy HA-TPL ("Airline Transport Pilot License ") lajstromú kellett volna melléjük! Egyébként amennyire tudom, a HA-PPL is Dunakeszin lakik elvileg. Nem is tudom, végülis megoldódott az ottani reptér sorsa?

    Ha már ott voltam, kipróbáltam a HD kamerámat is: Cessna, Kiscessna, Zlin 142-es (szintén maléves) gurul a pályához, Motorfalke száll fel, Góbé termikezik, CZAW SportCruiser száll fel.

    A nap (számunkra) főszereplője is megjelent néha; utasokat cserélt, és el-elment a következő körre. Gyönyörű gép, gyöngyörű hanggal, és szerintem a háttér se kutya!

    Naná, hogy őt is megpróbáltam mozgóképen megörökíteni!

    Egy kicsit a hangárba is benéztünk, ott egy további Malévos gépet láttunk: a HA-MJC lajstromú Piper PA-25 "Pawnee"-t, mely ráadásul a légitársaság Il-18-ason használt régi festését viselte. Ez szerintem sokkal jobban áll neki, mint a korábbi festése.

    Ez a szétbontott Mi-2-es is ott állt. Vele vajon mi a terv? Jobbra egyébként - ha jól sejtem - a főreduktort látjuk, felül a rotor tengelyével, illetve a rotorlapátok kormányzáshoz szükséges állítására szolgáló mechanikával.

    Balra: a Cessna 207 "Stationair" nem egy szép darab, kicsit a Zsiguliból épített stretch limuzinokra emlékeztet. Viszont valószínűleg az ejtőernyősök számára költséghatékony ugratógép. Jobbra egy sor Ka-26-ost láthatunk. Remélhetőleg ezek is megújulni vannak itt, mert a Kamov nem szép, de szépen repül és szeressük ;)


    Vissza a nyitóoldalra
    A készítőről

    vagy
    Levelet írhatsz...