Budaörs 2002. márciusának idusán


     

    2002-ben még nem is jártam üzemelő repülőtéren, ideje volt hát kinézni Budaörsre a március 15. miatt hosszúra nyúlt hétvégén. Sajnos az idő nem volt vajmi szép, de azért volt élet: a vitorlázó műrepülő válogatott gépei folyamatosan a levegőben voltak, az autópálya mellett szintén vitorlázók csőröltek, és pár motoros gép is mozgott, iskolakörön pörögve.

    Niná, hogy az oldal első képének egy Zlinnek kell lennie :) A Golf-Charliet ugyan nem láttam mozogni, de azért ott pihent a nagyhangár előtt.

    Ez a Piper is azért lett kitolva, hogy a mögötte álló másik Pipert ki lehessen vontatni a hangárból. A gép orra előtt az a tölcsérszerű valami egy Ka-26 permetezőtartálya.

    Ez az a bizonyos másik Piper, régi ismerős, a D-EBCD.

    A HA-SAU lajstromjelű Tréner előző év végén még darabokra szétszedve pihent a hangárban, most viszont már repült, folyamatosan vontatta fel a vitorlázó műrepülő keret teljesítménygépét.

    Itt látható a vontatmány is.

    HA-SLY

    HA-VEC

    HA-VED. Ez a gép minden ittjártamkor ugyanitt állt, csak most nem takarta el az őszre rendesen megnövő gaz :)

    Egy vidám nevű Wilga: HA-SEJ! Tavaly vele is sétarepültem egy kört Budaörs körül egy hangárparty alkalmából.

    Ez a német lajstromjelű Piper Tomahawk meglepett. Az USA-ban ez az egyik alapvető motoros kikézőgép, itthon viszont még egyet se láttam belőle!

    Persze ő nem igazán van repképes állapotban, de talán összerakják, és akkor majd a levegőben is lehet látni! Érdekes egyébként a farok megoldása a magasra helyezett vízszintes vezérsíkkal, ilyen kis gépen ritkán használják ezt a megoldást. Mögötte a jobb szélen egy volt rendőrségi Wilga maradványai látszanak, tavaly ez is a volt RSZ-hangárban volt még...

    Körbefényképeztem a Kamov-roncs-sort is: HA-MRH.

    HA-MRL.

    HA-MCJ.

    HA-MRM.

    A HA-SLU két éve pottyant le egy gyümölcsösben Nagykovácsi környékén (a bennülők, egy oktató és egy tanuló túlélték), tavalyig a nagyhangár falánál pihent, most átkerült ide. Nem hiszem, hogy ebből valaha is újra gép lesz...

    Valószínűleg a Gold Timer Alapítvány által rendbetett Li-2-eshez hozták ide ezt a roncs Li-2-est...

    ... mely valószínűleg valami vidámparkban, de legalábbis nem repüléssel kapcsolatos helyen lehetett kiállítva, legalábbis a festése erre enged következtetni.

    Belülről alaposan le van harcolva szegény...

    A vízszintes vezérsík bekötési pontjának helyén kereszül végig lehetett fényképezni előre a törzset. Neofrix Baszmacs barátom le is fényképezett, amint éppen ezt a képet készítem, mondván, hogy irtó fura az, ahogy a nagy gépmadár kloákájába bámulok:

    (C) baszmacs :)

    :)

    Végül egy félreállított Ancsa, a HA-MBR.


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe

    Ha ezt el tudod olvasni, akkor még nem idegesítettek fel az oldalaim kellőképpen :-)