Repülős ismerősök mondták már évekkel ezelőtt, hogy mennyi érdekes vas (alumínium, kompozit, stb) szokott a fertőszentmiklósi reptéren ácsorogni, de valamiért csak tíz évvel később sikerült eljutnom ide, átutazás közben bekanyarodva pár percre.
Repülési élet szempontjából nem volt szerencsénk, mert bár miközben a főúttól idefele jöttünk, láttunk egy tacsengózó Cessnát, mire leparkoltunk, tökéletes csend lett a környéken. Csak pár autogiro és ez a '61-es gyártású Rockwell Commander állt a hangárok pálya felőli oldalán.
Az egész reptér nem nagyon emlékeztetett a Budapest környékiekre, inkább Ausztriában éreztem magam. Már csak azért is, mert akivel találkoztunk, mind "külföldiül" beszélt :) Utólag már sajnálom, hogy csak két csarnokba kéredzkedtünk be, mert a többire is kíváncsi lettem volna, de nem akartam pofátlan lenni a sok barátságos ember közt. Mindenesetre az említett két csarnokban látott gépek nem magyar lajtromúak voltak. Például ez a két osztrák illetőségű Cessna 150-es.
Eddig nem sok Cirrust láttam, most pótolhattam, mert több is állt itt. Meg kell hagyni, ez az SR-22 GTS Turbo meglehetősen jól néz ki! Ez egy amerikai tervezésű, négyszemélyes, boxermotoros, kompozit masina, jelen esetben jugoszláv (Szerb Köztársaság) lajstrommal.
Baloldalt még egy Cirrus, ezúttal egy lengyel. Jobbra egy másik, Pest környékén általam nem sokat látott (bár Tökölön volt belőle, de ott szoktam volt legritkábban járni) kompozit típus, a Diamond DV20 Katana. Ez egy osztrák típus, a képen a gép pedig konkrétan osztrák lajstromú.
A rövid oldal végén két hagyományosabb masina: baloldalt egy Beech Bonanza A36, jobbra pedig egy 1968-as Mooney M20C. Utóbbit könnyű megismerni a függőleges vezérsík "előrebukó" belépőéléről, de az előbbit simán Piper-nek néztem volna, annyira nem ismerem.