Esztergom, 2000. augusztus 20.

    Mivel aznap már vagy tizenkét órája nem voltam repülőbemutatón, korán felkelve gyorsan elindultam Esztergom irányába, leküzdve a forróság és a Volán visszatartó erejét.

    Az Esztergom-Kertváros és Esztergom között fekvő reptér kedves kis hely, autóból már sokszor láttam, de csak most tudtam közelebbről megnézni. A program nem igérkezett egetverőnek, illetve hát annak pont igen, de észveszejtőnek nem, a hangulat viszont családiasabb volt, mint egy átlagos parádén, minden kicsit közelebb volt. A fentebbi képen az irányítótorony látható, amit nem tudom használnak-e, de elég rossz állapotban vannak, akárcsak a mögötte a "parajosban" levő An-2 romok. Az előtérben egy... uhm... Piper? látható. A reptéren egyébként még volt pár, számomra ismeretlen típus, ha valamit valahol tévesen neveznék meg, értesítsetek! :-)

    A program megnyitójaként a repülőklub gépei húztak át a fű fölött, majd ejtőernyősök ugrottak. Itt én már a starthely mellett voltam, az égre szegezett tekintettel, közben a rádióforgalmazást fülelve. A reptéren egyébként Moran típusú repülőgépek áltak szignifikáns számban, amelyeket nem ismerek. A képen éppen a HA-SES lajtromjelzésű Wilga vontat egy vitorlát, melynek típusát szégyenszemre nem tudom.

    Ez egy Moran, éppen leszállás közben.

    Ez pedig egy szép festésű Ancsa, szintén leszállás közben, az ejtőernyősök ebből a gépből ugrottka, a későbbiekben pedig a Wilga, egy Moran, és két Góbé mellett ez volt az egyik sétarepültető.

    Ez a vontatást végző Wilga, melyre gyorsan be is fizettem egy sétarepülést. Ezúttal legalább elől, a pilóta mellett ültem, ami mégicsak érdekesebb, mint három éve Kecskeméten, hátul ülve :-)

    Ebben a fényképben az a jó, hogy az ember nem lehet biztos abban, hogy melyik irányból kell nézni :)

    Ahogy a Nap elért egy olyan pontra, amikor már nem lehetett rendesen a kordon túloldalán álló gépeket fényképezni, megérkezett Veress Zoli is, a kis Szuhojjal, ami -mint az a képen is látható- nem igazán repülőgép, inkább egy bazi csillagmotor szárnyakkal...

    Zoli egyébként új karrieren gondolkodik, műrepülő helyett át akar állni mezőgazdaságinak, a képen éppen a föld fölötti permetezést gyakorolja :-)

    Szerencsére Zlin-szeretetem se maradt kielégítetlenül, mert felbukkant egy Tréner, azaz egy Z526F kétüléses gyakorológép. Két bemutatót is tartottak vele, de sajnos ebben a fülledt, verőfényes időben maximum hegesztőszemüveggel lehetett 900 méterig felnézni...

    És a végére még egy kép erről a gyönyörűségről.


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe

    Ha ezt el tudod olvasni, akkor még nem idegesítettek fel az oldalaim kellőképpen :-)