2001 ősze Farkashegyen

    2001 őszen se jártam kevesebbet Fahegyen, mint előző évben, mégis azt vettem észre, hogy elfeledkeztem az életképek megörökítéséről. Pedig amilyen vacak helyzetben a magyar sportrepülés van, lehet, hogy egyszer még archív célokra jók lehetnek... Következzék néhány pillanat egy budapest környéki sportreptér életéből...

    A vitorlázókat vontató "Cmelak" éppen visszatér a következő vontatmányért. Ez általában bezuhanás jelleggel történik, hiszen üzemeltetési szempontból az az előnyös, ha az előző vontatmány leoldása után a vontató minél hamarabb újra a földön van, egyrészt, hogy ne pöfögjön el sok benzint, másrészt hogy indulhasson a következő vitorlával. A gép után látni (itt nem) lehet a vontatókötelet...

    A repülőtéren két klub is üzemel, ezek párhuzamosan használják a pályát: egyik aggregát (csörlő) az egyik szélen, másik a másikon. A távolabbi mellől így néz ki a reptér a hangárokkal...

    ... gépállóhelyek, tankoló...

    Egy Góbé éppen leszáll.

    Ez az Astir a kép készítése előtt pár nappal lett berepülve.

    Megint Góbé.

    Ez egy majdnem-motorosgép, egy TL96 Star.

    Ez pedig egy Motorfalke, egy motoros vitorlázó.

    Na itt van az előző előtti képen látható ultrakönnyű, amint két hölggyel a fedélzetén éppen induláshoz készülődik.

    A vitorlázók csörlésénél használt kötelet általában kimustrált kocsikkal és/vagy traktorokkal szokták begyűjteni és visszavinni. Néha aztán van traktor-ralli :)

    Starthely, emelvénnyel, rádióantennával, és persze egy Góbéval. Ez az a hely, ahol állandóan lemaradok arról, hogy kipróbáljam a vitorlázórepülést egy iskolakör erejéig :)


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe

    Ha ezt el tudod olvasni, akkor még nem idegesítettek fel az oldalaim kellőképpen :-)