Dunakeszit korábban csak a levegőből láttam, ideje volt elmenni hát egy itteni repülőnapra, amit a "ferihegyi szentháromság" rendezett. Első benyomásunk barátnőmmel az volt, hogy a reptér gyalogos megközelítése erősen a nem-triviális kategóriába tartozik, de legalábbis szükségeltetik hozzá némi tájékozódási futó lelkület. Azért persze bejutottunk, még a program kezdete előtt, de volt pár feleslegesen megtett méter az út során...
Az időjárás nem akarta segíteni a szervezőket: az ég borús volt, fújt a szél, néha az eső is csöpögött... Mi a műsor kezdete előtt körbementünk lefényképezni a kordonon túl álló gépeket, ha már ismerőssel nem találkoztunk, aki bevihetett volna hozzájuk. Ami furcsa volt: a reptér túlsó felén rendületlenül csörlőztek és iskolaköröztek a vitorlázógépek... A fenti képen látható HA-SGI lajstromjelű Zlin 142-es optikailag az egyik nagy kedvencem, remélem egyszer ki is próbálhatom, ha már a Malév Repülőklub honlapján az én felvételeim is láthatók róla, természetesen a hozzájárulásommal, de akkoris :))))
A HA-SJX jelű Cessna-172 elég érdekes látvány így, Malév színekben. A Boeingoknak és a Zlinnek szerintem jobban áll. Azt hiszem a túl nagy foltban sötét orrész miatt olyan, mintha valami baja lenne...
A HA-SLM jelű Cessna-182 picit idősebb nálam ('74-es), de azért elég jó bőrben van!
Ez egy Piper Aztec, legalábbis azt hiszem, de semmit nem tudok róla, még a lajstromjelét se sikerült lenézni. Mindenesetre rokonszenves egy darab, olyan kirándulós masina...
Veress Zoli Szu-26-osa már n alkalommal látható volt az oldalaimon, itt most egy kép, amin az eddigiekkel ellentétben kicsit látszik is valami a masinából. A szárnyvégen levő izék egyébként elvileg optikai segédeszközök ahhoz, hogy a pilóta lássa, hány fokos szögben repül a talajhoz/horizonthoz képest, de Zoli már évek óta csak arra használja, hogy felszántsa vele a füves reptereket :)
Hm, ez itt egy Zlin-143-as, de nem tudom, hogy a HA-FBA, vagy valami más. Már több alkalommal is láttam pedig, de valahogy nem sikerült megjegyezni a lajtromjelét. Mókás egyébként, hogy a felületes repülésrajogók szerint ez egy "olyan öreg" gép, a Cessnák meg "wow", közben ez a példány egy teljes évvel fiatalabb a hárommal feljebb levő HA-SLM-hez képest :-) Egyébként a masina Zlin, tehát szeretem!
Az Égi huszárok Jak-18T-je, azaz a piros repülő autó. Nagyon tetszik a nagy ajtó, a csomagtartó, és az, hogy ehhez képest a gép még műrepülhető is. Persze négy személlyel már nem nagyon...
A Huszárok másik két bemutatógépe, két Jak-52-es, illetve a kép jobb oldalán maga a csapat gyülekezik. A nap során egyébként többször eleredt az eső, néha annyira, hogy a hangárokig el kellett menekülnünk, hogy ne ázzunk teljesen szét, ezért nem hittük volna, hogy megtartják a programjukat....
... de megtették! Igaz, ahogy elemelkedtek, elkezdett szemetelni az eső...
... illetve a függőleges figurák során néha bele-belebokszoltak légcsavarjukkal a felhőkbe!
Itt most éppen egy naaagy közös palástorsóhoz készülődik a csapat.
Ez pedig tükörrepülés, a harmadik gép lecsúszott a képről. A fotó sötétszürke mivolta kivételesen nem exponálási hiba, hanem ilyen volt az ég...
Itt megint újabb formációba rendeződnek a Jakok. Az igazi vihar szerencsére nem mosta el a programjukat, annál inkább az áthúzó Maléves Boeing-737-ét, illetve azé az An-26-osét, amit szerintem elég kevesen vettek észre az eső elől fedezéket keresni rohanó emberek közül! Ezen felül még egy 767-es is tiszteletét tette, de ekkor már elindultunk a vasútállomás felé, mert fáradtak voltunk, fáztunk, átáztunk... Besenyei Peti programját már a vágányok mellett állva láttuk, de így is tetszett, egész más érzés volt bizonyos távolságból nézni a közelről már annyiszor látott figurákat! Sőt, így talán még feltűnőbb volt a pontos végrehajtás!
A vonatot, ami hazavitt, már nem fényképeztem le, szóval itt az oldal vége :-)