Ismét a müncheni Deutsches Museum-ban, folytatás

    Előző oldal

    Először azt hittem, hogy rosszul látok, de kiderült, hogy nem: ez egy Ivcsenko AI-20-as légcsavaros gázturbina, mely többek közt kedvenc Il-18-asom hajtóműve is volt. Meglepő volt ezt a szovjet hajtóművet itt látni!

    Rolls-Royce Tyne 22, többek közt a C-160 Transall hajtóműve.

    Rolls-Royce Dart 506, a Vickers Viscountok és a Fokker F-27 "Friendship" (csupa alliteráló név:) hajtóműve.

    Allison 256, egy kisméretű gázturbina. Ilyen hajtja az MD500-ast, a Bell Jetrangereket, és a korábban látott MBB Bo-105-öst is.

    Ez a Delco Carussel IV. névre hallgató rendszer a hatvanas évek második felének legjobb tehetetlenségi navigációs számítógépe volt, melyet például a B747-esekbe is építettek.

    Kicsit arrébb egy ilyen léggirányító munkahelyet is lehet látni, ez a berendezés a Berlin-Schönefeld Interflug irányítószolgálatnál működött 1975-től '94-ig.

    Menjünk fel egy emeletet, és onnan lenézve térjünk vissza a repülőgépekhez! Ez a HF-320 Hansajet egy német próbálkozás volt kisméretű business jet létrehozására.

    Messerschmitt Me-109.

    Junkers Ju-52-3m

    Messerschmitt Me-108 "Tájfun", korának, a negyvenes évek talán legjobb futár- és túragépe.

    A remek Fiesler Fi-156 "Gólya".

    Junkers F.13

    Wright Turbo Compound R-3350 TC18, egy turbokompresszoros dugattyús motor, mely például a B-29 bombázókat  hajtotta.

    Avco Lycoming IGSO 540A, egy hathengeres dugattyús motor, mely a Piper és Cessna gépekben szoktot feltűnni, de ilyen hajtotta a Dornier Do-28-at is.

    A Lycoming nagy vetélytársa a szintén amerikai Continental, melynek GTS 0-520 jelzésű boxermotorját szintén Cessnákban és Piperekben lehet a leggyakrabban látni.

    Legvégül két nagy öreg: a Fokker Dr.I háromfedelű vadászgépe híres volt az első világháborúban, ilyennel repült Manfred von Richhofen, a "Vörös báró" is.

    És egy még régebbi repülőszerkezet: egy Bleriot monoplán.


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...