2002. májusában hőlégballonos találkozó volt a cívis városban, melynek évizedeken át katonai célokat szolgáló repülőtere egyébként épp ezekben a hetekben került az önkormányzat tulajdonába. A ballonos hét záróakkordjaként repülőnapot szerveztek a helyiek a hosszú hétvége vasárnapjára. Nem mondom, hogy "természetesen", de ott voltunk barátnőmmel :)
A fentebbi világító tabló azt jelezte számunkra, hogy megérkeztünk, ugyanis abban a kiváltságban volt részünk, hogy a Gold Timer Alapítvány Li-2-es veterán repülőgépével utazhattunk le. Mi tagadás, hatalmas élmény volt ezzel a nemrégiben feltámadt madárral repülni, óriási köszönetet szeretnék ezúton is mondani Hajdú "Fedő" Károlynak!
A gépsoron egy moldáv lajstromú An-12-es, és egy Cessna között kaptunk helyet.
Érkezésünk nagy feltűnést keltett, nemsokára érdeklődők tucatjai állták körül a gépet, köztük Lukács Lászlóval (lásd a képen), a Tankcsapda együttes énekes-basszusgitárosával, aki maga is ejtőernyőzött, azaz tudja értékelni a szép vasakat :)
Még leszállás közben kiszúrtam ezt a három Zlin 142-est, imádnivalóak voltak, a Li-2 után róluk készítettem a legtöbb képet.
A HA-VES-t is sok alkalommal fotóztam már, most is megtettem.
Egy földsánccal elkerített gépállóhelyen állt ez a Zlin 37 "Cmelak", a lajtromát sajnos nem néztem meg. (Ha valaki kisegítene vele, megköszönném!)
Mire visszaértünk a gépmustráról (köszönet Varga Gyurinak!), a Li-2 szárnyának árnyékában már felverte táborát az utasok és érdeklődök csoportja.
Az An-12 számomra meglepetés volt, de állítólag gyakran előfordul itt. Én azt hiszem, még nem is láttam ilyen gépet élőben! A fotón jól látható a farokrész lenyitható szerkezete, és fölötte, a függőleges vezérsík alatt a faroklövész fülkéjének helye!
Nagyon sütött a Nap, életet mentett a "Teve" árnyéka!
A sajnos nem túl bő programban a Li-2 bemutatója is helyett kapott: gyors és lassú áthúzások, emelkedések...
... majd sétarepülés következett.
A dél körüli utasreptetés után ismét a bemutatók következtek, köztük a Mi-2 helikopter és egy vitorlázórepülőgép duettje, lógatással és farokirányban leengedéssel. Amúgy ezt a párost láttuk reggel Budaörsről, amint Farkashegy felől elindultak Debrecenbe, és este is, ahogy visszatértek. Érdekes lehetett ilyen távot így végigvontatni!
A vitorla már földön, a helikopter most készülődik leszállni.
Délután is repült a Z-142 kötelék, két nyíregyházi és egy hajdúszoboszlói géppel.
Sajnos egyre ritkábban látni ilyesmit manapság...
Szétválás.
Délelőtt megpróbálkoztak az eredetileg a programban meghirdetett ballonvadászattal, de csak két vagy három lufi erejéig...
... most viszont inkább mintha csak saját örömükre repültek volna a pilóták!
Folytatás: "Cmelak" permetezés bemutató, csoportos függeszkedés Mi-2-ről és Veres Zoltán műrepülése