Taszár, 1991.
    Biegelbauer Pál képei

    Ez ismét egy olyan repülőnap volt, melyen nem fényképeztem. Illetve fényképeztem, csak a képek nem lettek túl jó minőségűek. Most ezt is bepótoljuk :)

    F-15-ös. A képeken azt vélem felfedezni, ami mindkét taszári repülőnappal kapcsolatban rémlik: az erős napsütés, mely miatt nem csak fotózni volt nehéz, de látni is...

    Ugyanez a gép más szögből. Ezekben az időkben az emerikai légierő még elkényeztetett bennünket az Öböl-háború díszmeneteivel. Most már alig látni ezt a típust európai repülőnapon repülni. (Persze 2002-ben láttam Fairfordban, de az a pilóta kimondottan unalmasan repült ahhoz képest, amit 91-92-ben láthattunk Taszáron)

    F-111, a veterán, aki itt még repült is, aztán nemsokára nyugdíjba vonult. Nem semmi látvány volt a nagydarab masina, melyből - ha jól emlékszem - a felderítőt mutatták itt be.

    A csehszlovák légierő Szuhoj-25-öse, melyről már akkor is azt gondoltam, hogy ilyeneket kellene vennünk. Itt amerikai vetélytársa, az A-10-es is repült, és bár mindenki arra figyelt jobban, nekem ez jobban tetszett, mozgékonyabbnak tűnt.

    A másik nagy csehszlovák (akkor még volt ilyen) sztárvendég a MiG-29 volt, amit akkor még csak nyálcsepegtetve figyelt mindenki.

    Mi tagadás, a cseh pilóta szép bemutatót prezentált, bár én csak a magasabb figurákat láttam belőle, mert a repülése idején épp a parkolóban álltunk sorba (a reptérre vezető haaaaatalmaaas dugó fogalma igen szépen definiálódott itt, több falunyi távolságból is már csak lépésben lehetett továbbhaladni).

    Valami, gyorsan haladva a reptér fölött :)

    Magyar helikopterek, amerikai Starlifterek és Herculesek egy füvön...

    A bemutató csúcspontja az amerikai légierő F-16-osokkal repülő Thunderbirds köteléke volt. Valódi vadászgéppel végzett kötelékműrepülést azóta se  sokat láttam, így emlékezetes maradt a programjuk.


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...
    vagy
    Belefirkálhatsz a vendégkönyvbe