Főnix

    Lehet, hogy klisés ilyen címet adni ennek az oldalnak, de semmi jobb nem jut eszembe arról, amikor egy évtizedek óta földön rozsdásodó repülőgép kezd újból repülőgép-formát ölteni, köszönhetően néhány lelkes mániákusnak, és most ezt a szót a lehető legpozitívabban írom le! A budaörsi hangárban egy Li-2-t, az amerikai DC-3 szovjet változatát igyekeznek repülőképes állapotba hozni néhányan, a képek ennek néhány fázisát örökítették meg. A fotós Badó, azaz  ifj. Badovszky György volt.

    A HA-LIX orrésze az AS-62-es csillagmotororral.

    Ugyanez a másik oldalon.

    A farokrész felé pillantva betekintést nyerhetünk a szárnytő szerkezetébe is.

    Ezen a képen az utastér látható, ez egyben demonstrálja a törzs félhéjszerkezetét is.

    Lassan közelítünk a pilótafülke felé...

    A műszerfal helye. A középső konzol kar-rengetege elég ijesztő első látásra.

    A törzs borításáról le lett fúvatva a festés, így jobban látszanak a szegecselt burkolólapok.

    Még egy pillantás az orra, és a pilótafülke alatti vészkijárat.

    Második menet: újabb képek, 2001. májusából, szintén Badótól...

    Szépen készül a pilótafülke, a műszerfal egy része már a helyén van.

    A felső konzolok is nemsokára helyükre kerülnek.

    Felszerlték a háromtollú légcsavarokat.


     

    Ezen a képen jól látszik a szárnytőnél a belső szerkezet, illetve baloldalt a motortartó bakok.

    Kiváncsi vagyok, hogy vajon mennyi idő múlva fog ez a madár megint szárnyalni$

    Üdvözlet az orrészből :-)

    A Po-2 (HA-POA) is ebben a hangárban pihen; nem lehet azt mondani, hogy rossz társaság!

    A "Podva" csillagmotorja a fa légcsavarral. Jól látszik a szerkezet minden egyes része.

    Szegény Gerle 13-nak viszont hiányzik a légcsavarja, illetve ki tudja mi mindene...


    Vissza...
    vagy
    Levelet írhatsz...