A 2011-es augusztus huszadikai légiparádé
Kicsit megjártam ezzel a vízi- és légiparádéval: Jazzcool barátom javaslatára a Sikló felső végállomásától szerettem volna fotózni, és mivel nevezett járműre nem láttam esélyét feljutni, gyalog indultam neki a Várhegynek. A gyalogút végén, a turulos kapu tövében azonban kellemetlen meglepetésben részesültem: valami rendezvény volt, csak belépő ellenében lehet továbbmenni. Készpénz nem volt nálam (mert mikor felejtsem otthon az asztalon a pénztárcámat, ha nem ilyenkor), kártyával nem tudtak mit kezdeni, abba pedig nem akartak belemenni, hogy bemegyek, és pár tíz méterrel arrébb rögtön kimegyek a területről. K... jó volt, mondhatni, és nem kérek elnézést, hogy az oldal stílusától kicsit eltérve leírtam ezt, mert eredetiben még cifrábbakat gondoltam :-/ Na, akkor vissza egy kicsit - a sikló felett átívelő hidacskák egyikéről kaptam el a parádé első részét, a katonai gépeket. Utána nekivágtam a Dísz tér felé vezető gyalogútnak, mígnem ferde korlátok és lámpaoszlopok, omladozó lépcsők és a megrogyás miatt elkerített várfal tövében egyszercsak kerítésbe ütköztem. F...antasztikus! Oké, újratervezés... végül persze feljutottam, csak hát az idő elment közben, így lemaradtam a víziparádéről. Ezúton is köszönöm az illetékeseknek, hogy a közterületek rendbentartása helyett csak a bérbeadásukkal foglalkoznak, a bérbe nem adható részek meg úgy néznek ki, mintha Görgey csak most foglalta volna vissza a Várat az osztrákoktól!
Balra helikopterek, jobbra Gripenek. Ezután jött a kerülőkket nehezített túra a Sikló felső végállomásához.
Végre fent a csúcson! Balra: rendőrhelikopterek (egy MD500 és két Mi-2) köteléke. Örültem a két Csirkecombnak, az ember sose tudhatja, mikor látja a típust utoljára! Jobbra: a jó öreg Po-2-es. Elvileg egy vitorlázót vontatva tette volna tiszteletét, de olyan szél volt, hogy ejtették a tervet. Végül egy másik gép vontatta a fűrészt -majd valaki megírja a típust, mert én már elfelejtettem.
Balra egy kategória, amit valamiért sose tudtam megszeretni: az ultrakönnyűek családjába tartozó Apollo Fox. Pontosabban rögtön három is belőle: a Hajdú Trió. Jobbra a Malév Repülőklub köteléke, mely a légitársaság különböző korszakainak festéseiben repült: bal szélen egy An-2-es az utóbbi idők, középen egy Piper "Pawnee" az Il-18-as, jobb oldalt pedig egy Maule a hetvenes-nyolcvanas évek színeiben.
Balra a Centroplane Kft. Cessna köteléke a város előterében. Modern klasszikusok, ha találkoznak. Jobbra a Pannon Air Service köteléke: egy Diamond DA-42 és két DA-40D. Ez a három masina dízelmotoros, ami elég érdekesen hangzik, pontosabban nem igazán terjedt még el. Vajon olyan jók is ezek a gépek, mint amilyen szépek?
És újabb klasszikusok: balra a nyíregyházi Tréner Kft. Zlin 142-es köteléke. Ilyenkor jövök rá, hogy fiatalon is milyen öreg vagyok: jöhetnek Cirrusok, Diamondok, nekem gyerekkorom Zlinjei maradnak az igazán szívdobogtatók :) Jobbra a lassan szintén klasszikussá váló Veres Zoli, most épp ezzel az MXS-szel. Fotóztam őt már Szuhojjal, SP-91-essel, a Nünükével (alias Culp Special), Extrával, fotóztam a Trénerjét is, most éppen ezzel a verdával karistolja az eget.
Természetesen jelen volt a Goldtimer Alapítvány Li-2-ese is: egyszer bemutatózott, egyszer pedig ejtőernyősök ugrottak volna belőle. Csak "volna", mert a jobboldalt látható célszalagokat annyira elvitte a szél, hogy ezt a programot inkább törölték. Ezzel pedig vége is volt a műsornak.