Bevezető Tartalom Újdonságok Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Szeszélyes áprilisi villamosok, 2002
[Click here for the english version]

Az áprilistól megszoktuk, hogy furcsa dolgokat produkál (különösen április elsején), de azért meglepő, hogy egy pár óra leforgása alatt mennyi olyan dolgot lehet látni, ami nem teljesen esik egybe a megszokottal! Persze a megszokottat is látni kell ahhoz, hogy az ember észrevegye az attól eltérőt...

Korán reggel a megálló felé tartva az első dolog, amit észrevettem, ez az 1A-n közlekedő ICS volt, mely természetesen egyátalán nem ritka dolog, hiszen a kocsiszíni ki- és beálló menetek a 17-esről mindig így csinálják...

... de azért jól nézett ki a Tátra mellett! És ebből a perspektívából még a környék is másképp fest!

Kis ugrás: ez már a Nyugati pályaudvar. Fáradt és álmos emberek váltogatják egymást a villamosokon és a megállóban :-I

Azért azt meg kell hagyni, hogy ezek a Ganz csuklósok messze nem a legcsúnyább villamosok!

Ez a 6-os az iránytáblája szerint sehonnan megy sehova :)

De lám, mi az ott a távolban? De hisz ez egy Tátra!

Mostanában nem mondhatni, hogy ez természetes lenne...

... persze régebben, amíg a Baross kocsiszín adott ki a típusból a budai vonalakra, előfordult rendszeresen. A 4164 amúgy egy még szinte bejáratós kocsi, a főműhelyi látogatás óta még csak össze sem koszolódott! Szépilonából érkezett, és éppen 18-asra volt táblázva, persze kihangsúlyozva, hogy utasokat nem szállít...

... mivelhogy nem is ment végig a körúton, hanem a Népszínház utcánál lehajtott a vonalról, hogy átmenjen spontán 37-esbe.

Újabb szokásos "nemszokás": a Népszínház utcából épp egy kocsiszínből érkező 4-es hajt ki a Körútra.

Na ez viszont meglepő látvány volt első zoomra: csatolt ICS a 37-esen?

Ja, nem, csak két normál kocsi szorosan egymásra állva! (Éljen a perspektívikus torzítás:)

Na de... mégis volt meglepi: a második ugyan egy szóló kocsi volt 6-os táblával: valószínűleg a Baross kocsiszínbe tartott kerékesztergára. Az irányjelző működtetése is erre utal, mert a Körútra menet egyenesen kéne mennie, nem pedig balra.

Na és ez megint az előbbi Tátra szerelvény, a Sport utcában, ahol a Hungária kocsiszínbe vezető vágányok húzódnak.

A vonat egyik vége:4164...

... és a másik: 4055.

Na, itt a párja az előbb látott szóló 1427-nek, a szintén szingli 1426!

Több sávnyi forgalom: a baloldalt, az MTK pálya kerítése mellett a Tátrával éppen a villamosvezetők vetélkedője zajlott, az ügyességi kategóriában; jobboldalt egy kocsiszíni mozgást végző ICS látható. A szenvics közepén egy autó megy, hogy közúti forgalom is legyen a képen :)

Villamosok fej-fej mellett, és még a tükrök is épen maradtak!

Közben újabb kocsiszíni menetek érkeztek: mindenütt ICS-k kígyóztak!

Itt éppen sorbaállás folyik azért, hogy beférjenek a remizbe :)

Több időm nem volt a villamosvezető-tesztelés megfigyelésére, de azért sikerült további villamos-sorokat lőnöm: az 1-esről egy hármas Tátra éppen kiállni készült.

Itt éppen a Salgótarjáni útra kanyarodik a belváros felé.

Ha meggondolom, a 38-as villamos is valahogy így kanyarodott a Blaha Lujza tér irányába egykor, igaz, annak a vágányai a Hungária körút szélén haladtak...

És a show ment tovább: újabb toporgó villamosok. Logikusan persze a következő szerelvény is kocsiszínbe ment, az utasok meg várhattak, amíg jött egy olyan villamos, amire felszállhattak :)


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra
   
Villamosok.Hu