Útvonal: Fehérvári út-Nagytétényi út
Megállók: Nyugati tér-Báthory utca-Arany János utca-Deák tér-Astoria-Kálvin tér-Fővám tér-Gellért tér-Bertalan Lajos utca-Móricz Zsigmond körtér-Bocskai út-Dombóvári út-Bártfai utca-Etele út-Kalotaszeg utca-Andor utca-Albertfalva kitérő-Épitész utca-Vegyész utca-Budafok forgalmi telep-Budafok elágazás-Leányka utca-Savoyai Jenő tér-???-???-???-Campona
A 43-as villamos a villamosbarátok talán egyik legkedvesebb, és megszüntetése óta leginkább visszavágyott viszonylata, ezért a visszaállítás kérdésének megvizsgálásakor érdemes odafigyelni, hogy vajon a szentimentalitás nem megy-e az objektivitás rovására, azaz: valóban megérné feléleszteni a járatot? A Tétény irányába közlekedő buszjáratok (3, 13, 131) a jelenlegi forgalomhoz képest nem bizonyultak elegendőnek, a BKV az utóbbi időben állította üzembe a BKV Plussz-os "Téténybusz"-t, ebből arra lehet következtetni, hogy igény lenne egy kötöttpályás járatra itt. A Campona üzletközpont tervezésénél is számításba vették a villamos újraindítását, mi több, a hírek szerint ők támogatnák a 47-es villamos vonalának odáig történő meghosszabbítását is (az építkezés tanulmányrajzain szerepelt a villamos). A Camponáig történő hosszabbítás egyetlen igazán problémás eleme a budafoki felüljáró, ahol egy vágánynak van mindössze hely a közúti forgalom mellett, véleményem szerint ezen a pár száz méteres szakaszon megvalósítható az egyvágányos közlekedés, ami a 13-as viszonylatnál Kőbánya-Hízlalónál a mai napig létezik; itt természetesen lehetne korszerű biztosítást alkalmazni.
Fórumunkban a pálya vezetésének problémai mellett felmerült a járat Érdre való továbbvezetésének lehetősége is, bár véleményünk szerint ekkora távolságra inkább egy, a pécsi vagy a balatoni vasútvonal vágányain közlekedő elővárosi vasút indítására lenne szükség. Amennyiben akár szakértőként, akár helybeliként hozzá szeretnél szólni a 43/47-es vonal felélesztéséhez, tedd meg az előbbi linken, megköszönnénk!
Leírás: Hamster
Ötletek: szinte mindenki a topicban