Jártamban-keltemben vasúti fotók 10.

Volt már, hogy elkészítettem egy oldal alapját, aztán elfeledkeztem róla, és a most következő képek is körülbelül így ragadtak szöveg - és "láthatóság" - nélkül a szerveren. Szerencsére azért nem 6 évet parkoltak, hanem kicsit kevesebbet: a legrégebbiek 2011-esek. Nincs különösebb történetük, mint a Nohabos, Púposos, Ludmillás, Class 56-os oldalaknak, egyszerűen csak pillanatképek a sínek környékéről.

Kezdjük két képpel Erpúpról. Balra: párhuzamos behaladás - a bal oldali Hernyó Vácról jön, a jobb oldali FLIRT pedig... szintén, csak Veresegyházon át. Jobbra: a szlovákok Skoda gyártmányú nosztalgia gőzöse, a szerkocsival valahol 200 tonna környékén nyomó (ha hülyeség az adat, az internetet tessék szidni) 498.104; becenevén "Albatrosz".

Szép ez a dög: hosszabb, nehezebb és gyorsabb is, mint a mi kis 424-esünk (igaz, újabb is), és szerintem az is jól áll neki, hogy a magyar mozdonyok többségével ellentétben nem feketére, hanem csillogó kékre van festve! 1964-ben egy ilyen gép a velimi próbapályán egy kísérlet során 162 km/h-s sebességet ért el... szép lehetett - és egy kicsit ijesztő is annak, aki rajta volt :)

A német szövetségi vasút magyarországi cargós cégének mozdonyait korábban csak a győri Audi-gyár környékén láttam, de ha már épp egyszerre jártunk Budaörsön, lekattintottam a jellegzetes festést viselő gépet. A típus szülőhelyén eredetileg a V90-es sorozat tagjaként volt ismeretes.

Talán már írtam valahol, hogy a magyar vasút valószínűleg sosem volt olyan színes, mint a 2010-es években. Minden értelemben: tucatnyi üzemeltető, még több típus, és még ugyanaz a típus is többféleképp kinézhet. Itt például mindkét képen Herkulest látunk: balra egy Metrans-os gépmenetet, jobbra pedig a Swietelsky vasúti szolgáltató cégének, az RTS-nek egy vélhetően valami építkezés kapcsán mozgó, nem túl hosszú vonatát.

Balra: a Szigetről hazafele tartó különvonat Budaörsnél. Ritkán látni Gigantot személlyel errefelé, pláne ilyen hosszúval! Jobbra egy magányos Bobó a nem villamosított harmadik vágányon, ami a törökbálinti Depo raktárvárosba vezet.

Szép új világ Biatorbágynál: magánvasúti (bérelt) TRAXX balra, államvasúti TRAXX jobbra.

Itt az ideje egy kis mozgóképezésnek:
0:03- MRCE Dispolok ES64U2 (Taurus)
1:08- Class 56, rossz irányba tartva :)
1:20- magyar klasszikusok című sorozatunkban: Gigant!
1:42- ÖBB-től bérelt GYSEV-Taurusos MÁV-GYSEV vonat, a színesség jegyében
2:21- az iménti képen látott EVB 185 680-6
3:06- dupla Flirt
3:20- az imént látott MÁV TRAXX (480 018)
3:35- Train Hungary-s CFR 40 tehervonattal
4:12- GYSEV-es Taurus
4:28- RailJet
4:48- MÁV-os TRAXX hidegen vontatott Giganttal (vajon segélyezést látunk?) és tehervonattal

Svéd licensz román (balra) és mindenféle-licensz magyar villanymozdony (jobbra). Hiába: a függöny vasból volt, de a mozdonyhoz szilícium kellett!

És ha már Szili: még a GYSEV-nél is közlekedik pár belőlük. Emlékszem, valamikor 12 éves koromban tudtam meg, hogy Magyarországon nem csak a MÁV létezik: konkrétan elment előttem egy GYSEV-es - akkor még nem zöld-sárga - V43-as, én meg csak néztem, hogy ez meg mi :) Azóta se értem, hogy egy országot be lehet zárni a lakóival együtt, el lehet venni boltot, gyárat, földet, életet, csak a vasutat nem..?

És maradjunk még egy kicsit a "repcevasút" földjén: balra egy még ÖBB festést viselő, de már itthon közlekedő 5047-es motorkocsi Csornán, jobbra MÁV-os TRAXX vontat GYSEV kocsikat a kapacitás SI mértékegységéről elnevezett Farád község megállóhelyén át.

Balra: persze van, ahol a vasút még ma is pont úgy néz ki, mint gyerekkoromban, ti. piros mozdonyok vontatnak kék kocsikat - például Szeged-Rókuson. Jobbra: Rákospalota-Kertváros megállóhely ma is inkább HÉV-es területnek érződik, mint "nagyvasútnak".

Balra: szlovák Gorilla a Keletiben. Jobbra: a Tisza expressz idén már nem is létezik, de 2012-ben még megvolt - viszont a debreceni vasútvonal felújítása miatt egy ideig Miskolc felé került; a város határában láthatjuk éppen, a szerelvény végén a tipikus orosz kocsikkal.

És ha már épp arra jártunk, még két kép a 80-as vonalról. Alul jobbra Máriabesnyő "S-Bahn-szerű" megállóhelyét láthatjuk.

Véletlenül elkapott (egy vonallal arrébb jártunk, amikor megláttuk az interneten a mozgást) tehervonat az amúgy halott lovasberényi vasútvonalon.

A remot Dacia önmagában nem feltétlenül az a téma, ami miatt fél megyényi távolságból odarohan az ember, de ezt itt konkrétan még videózni is megérte, hiszen nem sok esélye van, hogy a néha-néha közlekedő szállítást egyébként elkapja az ember.

És ha már remot Dacia: egy ilyen vontatta a gyomirtó vonatot, amit Kőbánya Felső és Ferencváros közt kaptunk el már nem is tudom, mikor. A vonat végi vezérlőkocsi ezzel a kinézettel egy költemény :)

Kis kitekintés Szlovákiába: Laminátka + tehervonat Felsőbesenyőn (Hronská Dúbrava), nosztalgia motorvonat (ZSSK M131.1443) Pribócnál (Príbovce), ...

... Búvár (754 003-2) + személyvonat ugyanott, és ráadásként pedig egy kis Csehország: részben alacsonypadlósított iker-Bzmot... pont ott, ami balra olvasható (nincs kedvem kikeresni a billentyűzeten a betűket:). Kicsit perspektivikusabb, mint a szombathelyiek egykéje; van belőle háromrészes is.

The story so far:
0:03- az iménti nosztalgia motorkocsi
0:15- az oldal elején látott LCH 0469 104-1, ex-DB V90 013
0:36- FMK 9162 004 felépítményi mérőkocsi
0:41- M61 001 Kelenföldön, véletlenül elcsípve
0:58- DS-701-es dinamikus vágánystabilizátor - ezt is láttuk képen korábban
1:06- és végre valami más: DB 218 834-0 "Nyuszifül" Berlin-Ostkreuz-nál - ezt meg itt láthattuk korábban
1:23- Desiro a Lajosmizsei sorompónál
1:36- az imént látott szlovák Búvár
1:48- DMm 3671 "plafontapasztó" Szemeretelepnél
1:54- 448 402 Budaörs és Törökbálint közt - pipa, erről is volt kép :)
2:10- ez viszont meglepi volt nekem is: dízelmozdonyos mérővonat a berlini főpályaudvar harmadik sínes S-Bahn vágányán
2:22- megint M61 001, megint Kelenföld - hátul kicsit a 20-as Nohab is látható

Mára ennyi, remélem, tetszett :)


Vissza az oldal tetejére   Vissza a tartalomjegyzékhez