Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

vasút itthon
vasút külföldön
keskeny nyomtávon

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Szeged télen-nyáron...

... azaz inkább "nyáron-télen", de a fentebbi verzió jobban hangzik :) 2006 első kétharmadában elég sokat jártam a Napfény Városába, aztán hirtelen abbamaradt a sorozat. Augusztusban azt hittem, hogy pár hét múlva csinálok még pár képet, és elkészülhet ez az oldal, de a "pár hét" hónapokkal később lett. Sebaj, annál nagyobb a kontraszt!

2006 augusztus

A nyár híre természetesen az átépített tarjáni végállomás elkészülte volt, ami egyben az egyirányú Tátra járművek megjelenését is jelentette a 4-es vonalon.

A 3/3F járatokon persze maradtak a Bengálik...

... de a 4-es "betátrásodott". Ez nyáron/hétvégén/iskolaszünetben (nem kívánt törlendő) a négytengelyes T6A2H-kat jelentette, szólóban.

Érdekes volt ilyen régi díszletek közt menetrendszerűen látni ezt a járgányt (különjáratként már jártam vele itt).

Az új tarjáni végállomáson a forgóvázas Tátrák...

... dupla hurokban fordulnak...

... míg a nem éppen "kanyarbarát" Bengálik egy egyenes csonkavágányon. Egyszerűen fogalmazva: nekik nem kell fizikailag megfordulniuk, hisz' mindkét végükön van vezetőfülke.

A 4-es vonal felújításának célja a nagyobb járatsűrűség elérése volt, ennek érdekében a Vám téren is építettek egy forgalmi kitérőt az egyvágányú szakaszra.

T6 rohan az Alsóvárosi temető mellett kifelé...

... majd visszafelé.

A fordítás Kecskés végállomáson deltavágánnyal történik: a villamos behalad a delta egyik, majd...

... kitolat a másik ágán...

... a felszállóhelyre.

Közben véletlenül a nosztalgiaszerelvényt is sikerült elcsípnem tisztes távolságból...

... és a - szintén budapesti eredetű - 820-as pályaszámú Bengálit.

Az Anna-kúti kereszteződést elvileg teljesen újjá kellett volna építeni 2006-ban, de ez elmaradt, csak a sínek közül kiálló kockaköveket cserélték ki aszfaltra.

A nyári látogatás végén egy potsdami...

... és egy cottbusi eredetű KT4-es a Kossuth Lajos sugárúton.
 

2007 január

Az új év egyik legelső vonatozása Szegedre vitt...

... az újonnan bevezetett "félig gyors, félig Intercity" vonatok egyikével. Engem nem zavar ez a felállás, hiszen cserében gyakrabban van vonat Budapest és Szeged között, mint régen, amikor külön voltak a gyorsok, és a náluk még gyorsabb IC-k.

A Nagyállomás felújítása közel teljes, szerintem gyönyörűen néz ki!

A hajdani koszos lépcső helyét részben mozgólépcső vette át...

... az állomásépület pénztárcsarnoka pedig pompázatos látvány ezzel a színes csillárral!

Na persze távolról se rossz a hatás, még félig nappal szemben sem :)

Tiszta "Nyugat": a villamosok egy részén TFT monitorok részben utastájékoztatnak, részben reklámokat nyomatnak.

Egy szokványos(an árnyékos) beállítás a Hősők kapujáról...

... és egy másik csatolt T6-os szerelvényről a Kelemen utcában.

Most elsősorban ilyet akartam fotózni: olyan ex-cottbusi KT4-est, melynek megmaradt a ráncajtaja.

Mivel Szegeden eddig a bolygóajtók voltak a Tátrákra jellemzők, jópofa volt ilyet látni itt. (Tudom, szép az, amikor valaki ilyesminek is tud örülni:)

A Dugonics tér Kálvária sugárúti kiágazása kedvenc 820-asommal, napsütésben...

... és egy másik Bengálival, néhány órával később, naplementekor.

"Megállószendvics": két busz közt egy villamos.

A 4-esen jobbára KT4-esek járnak hétköznap, mivel a szóló T6-osok bizonyos időszakokban szűkösnek bizonyultak.

Pár kép a remizből: az udvar hátsó részében sorakoznak a feleslegessé vált Bengálik: a 805 és a 804.

A 801-es már meg is lett bontva. Végülis ezek a járgányok legalább harminc évvel élték túl a saját korukat, pedig van köztük olyan, ami még nincs is harminc éves :-/

Vélhetően ez is eltűnik: Bengáli "folyosó".

Útikalauzom, NZA hívta fel a figyelmemet arra, hogy míg a Cottbusból jött, eredetileg méteres nyomtávú KT4-esek egy része Potsdamból vásárolt forgóvázat kapott, hogy futhasson a normál nyomtávú szegedi pályákon...

... addig van köztük olyan is, mely alatt...

... berlini (?) eredetű, eredeti CKD forgóváz van. Ez kicsit halkabb, a másik viszont strapabíróbb.

Az oldalt egy Fonógyári úti naplementével zárnám. Nem igazán a villamos, inkább az ég színei miatt.

Remélem, tetszett!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra