Németországi villamosos körutunk során jutottunk el barátaimmal Sinsheimbe, stílszerűen vonattal megérkezve az amúgy falvak közt félúton fekvő múzeumhoz, melyről csak weboldala alapján sejtettük, hogy nem akármilyen hely.
Bár a létesítmény neve "Auto&Technik Museum", az egészből főleg a repülőgépek látszanak már messziről. Nem is akármilyenek: kezdetnek itt van például ez a Tu-144!
Vagy ez a - MALÉV! - Tu-134.
Ez a beállítás kicsit a szocreál festményekre emlékeztet, pedig hát csak arról van szó, hogy egy nyugati múzeumban ezek a gépsárkányok duplán is érdekesnek számítanak!
Vegyük például a parkoló környékén látható jószágokat! Az ott elől balfelé egy Szuhoj 22M3, jobboldalt pedig egy Albatrosz.
Aztán hátul van ez a Ju-52...
... meg ez a Canberra...
... nem beszélve erről a Mig-21-ről, és az előtérben sejthető T-33-ról...
.... esetleg a még jobban elbújt Mig-23-ról.
Ja igen, van itt egy másik szuperszónikus műtárgy is, egy Concorde.
Ő csak nemrég érkezett, még csak most rakosgatják össze!
Na, folytassuk a rögtönzött felsorolást: ez egy bolgár Il-14...
... illetve annak belseje. A gépek dögös pózokba vannak merevítve, emiatt kicsit nehézkes bennük a járás, már amelyikbe be lehet menni.
Ah, igen, ez itt egy DC-3, melynek orr-vészkijáratából csúszda indul a lenti csarnokba!
Ez pedig egy... öööö... nos. Á, nem is erőlködöm vele, kedves olvasóim között úgyis lesz olyan, aki felismeri majd, hogy ez egy Dassault-Breguet, vagy Lockheed, vagy nemtudomki akármicsoda, és szépen megírja nekem, előre is köszönöm! :-)
Őt egészen biztosan felismerem: egy CSA (csehszlovák) Il-18.
Fordítsuk hát vigyázó tekintetünket a nagycsarnok tetejére biggyesztett Tu-144 felé, melyet egy erősen kilengő-berezonáló csigalépcsőn át lehet megközelíteni.
A belső térből itt is el lett távolítva az ülések nagy része. Engem picit meglepett, hogy a burkolat, illetve az ülések egy az egyben a Tu-154-esen egykor látottak voltak.
Na, és végre ilyenben is jártam: a Tu-144 cockpitje, jobban mondva az oda vezető folyosó bal...
... és jobb oldala.
Na, az ott elől már tényleg a pilótafülke! Volt pár köbméternyi finomelektronika beépítve, ahogy elnézem! Na nem mintha a Concorde jobb lett volna...
A jókora madár árnyékában kényelmesen lehetett hűsölni.
Folytatás: háborús madarak, és néhány országúti vadászgép!