Valószínűleg a hármashatárhegyi volt az egyik első reptér, amit kiskoromban láttam, szüleimmel gyakran jártunk a szomszédos Újlaki-hegy oldalába kirándulni, onnan pedig sokat nézegettük a leszállójel mellett földet érő gépeket. Talán nem véletlenül jártunk arra, azt hiszem édesapám ötlete volt, már nem tudom. Jóval később, már valamikor gimnáziumban megint elkezdtünk családostól odajárni, de akkor már lent a reptér mellett, a fűben ülve nézegettük, ahogy csörlővel felhúzzák a vitorlázógépeket (illetve néha a sárga színű Gawron is felhúzott egyet-egyet). Innentől kezdve elfelejtettem, hogy ez a hely létezik, pedig a hegy túlsó oldalán, Óbudán lakom már egy ideje. Mi több, azt hittem, hogy már nem is használják ezt a repteret, annyira nem láttam forgalom nyomát! Idén azonban újra felfedeztem magamnak ezt a szép katlant, kétszer is elgyalogoltam oda, felmásztam a 31-es irány melletti dombocskára (alulról kisebbnek tűnik), körbefényképeztem a csörlőt, stb, nem is beszélve arról, hogy többször is elrepültem fölötte. A repülőgépek látványától eltekintve azt kell mondanom, hogy nagyon szép hely, érdemes elzarándokolni oda! Remélem soha nem fogják beépíteni!
Ez a kép elsőre talán meglepő lehet, de a képen látható bárányok és kecskék igen fontos feladatot látnak el: ők "nyírják" a füvet, igaz, cserébe némi végterméket hagynak maguk után, de ez is a műfajhoz tartozik...
A 31-es pályairány (párhuzamos a ferihegyi pályákkal) küszöbe, és a csörlő, mellyel ottjártunkkor éppen gondok voltak. Egyébként LHHH valószínűleg azon kevés reptereknek egyike, ahol az ember a földön állva is felülről nézheti a leszálláshoz kilebegtető gépeket :-)
Ez a Góbé már elég alacsonyan van, tekintve, hogy egy magasabban végrehajtott vészleoldás után fordult visszafelé.
Ez viszont egy alacsonyan végrehajtott leoldás, a pilóta erősen átnyomva szállt le a csörlő elé.
Giccses vagy sem, azért szép, nem?
És ez a tejszínhabot kerülgető vitorla se semmi...
Utánfutóként üzemelő Jantar Std 2, a vontató gépkocsi a képen épp nem látszik. Ha elgondolkozol, hogy miért fogja valaki a szárnyvéget: azért, mert a gépnek csak a hossztengelyében van kereke és csúszókája, nem lenne illdomos felszántani vele az egész mezőt :-)
... itt pedig egy Foka 5-ös a kisvonatban (több gép is a kocsi után volt kötve).
És itt van az a bizonyos vontatógép.
Érdekes volt, hogy amikor ez a gép rángatta fel az előbbi képeken látható vitorlázókat, hátszélben szálltak fel (a csörlő szembeszélnél húzott, ahogy kell), mivel itt tudtommal csak 31 felől lehet motoros géppel felszállni. De hogy ez a nagynak és nehézkesnek tűnő PZL Gawron is milyen hamar a levegőben volt, nem véletlenül használják erre! A leszállás megint látványos volt: vitorlázó leold, a motoros meredeken ereszkedik, és a pálya vége előtt szinte ugyanazzal a lendülettel le is száll...