Lockheed U-2, a hidegháború hírhedt felderítőgépe...
... "csak úgy", mintegy mellesleg fellógatva a plafonra. A világ legdrágább "motoros vitorlázója" :)
A North American F-100D "Super Sabre" az első olyan amerikai vadász volt, mely normális, üzemi körülmények közt, vízszintes repülésben átlépte a hangsebességet. A jobb alsó sarokban egy UH-1 "Huey" helikopter is látható, a vietnámi háborús filmek nélkülözhetetlen szereplője.
Mondhatni, ez volt az ő MiG-19-ük, még a "kályhacső"-párhuzam is felfedezhető :)
És a világ egyik legkülönlegesebb gépe: a Lockheed SR-71 "Blackbird".
Eredetileg nem annak indult, aztán mégis felderítő lett belőle, abban viszont valószínűleg a legjobb lett. A hangsebesség háromszorosával a sztratoszférában repülve még a kémműholdak idejében is megmaradt a létjogosultsága.
A különleges madár nem kevésbé különleges hajtóműve.
Nocsak, az ott egy B-29 "Superfortress", de alig lehet látni a többi géptől! A kép bal szélén ezen felül egy T-33 kiképzőgép is látható. Ez az P-80 "Shooting Star" sugárhajtású vadász kétüléses változata volt, melyből aztán többet adtak el, mint az alapgépből...
Ez pedig egy B-17 "Flying Fortress".
Ez se kicsi gép. Amúgy a reptér füvén is állt egy belőle, az a példány, amit néhány nappal korábban a fairfordi repülőnapon láttunk!
North American B-25J "Mitchell".
Hm, egy "Phantom" (egészen pontosan: McDonnell Douglas F-4J "Phantom II")! Szabályszerűen többször körbe kellett menni a csarnokban, mire minden gépet észrevett az ember!
Ez a Consolidated B-24D "Liberator" még csak most kezd összeállni. A kiállított gépek egyébként jellemzően valóban részt vettek fegyveres konfliktusokban, tehát tényleg történelmi ereklyének tekinthetők.
North American P-51D "Mustang" innen...
... és onnan nézve,...
... valamint erőforrása, a Packard V-1650 "Merlin", a Rolls-Royce "Merlin" USA-ban gyártott licenszváltozata.
C-47 "Skytrain" (Dakota), a DC-3 katonai változata.
Grumman TBM-3 "Avenger".
A betoncsarnok előtt egy F-15 "Eagle" is áll, a jelent jelképezve.