Lehet, hogy klisés ilyen címet adni ennek az oldalnak, de semmi jobb nem jut eszembe arról, amikor egy évtizedek óta földön rozsdásodó repülőgép kezd újból repülőgép-formát ölteni, köszönhetően néhány lelkes mániákusnak, és most ezt a szót a lehető legpozitívabban írom le! A budaörsi hangárban egy Li-2-t, az amerikai DC-3 szovjet változatát igyekeznek repülőképes állapotba hozni néhányan, a képek ennek néhány fázisát örökítették meg. A fotós Badó, azaz ifj. Badovszky György volt.
A HA-LIX orrésze az AS-62-es csillagmotororral.
Ugyanez a másik oldalon.
A farokrész felé pillantva betekintést nyerhetünk a szárnytő szerkezetébe is.
Ezen a képen az utastér látható, ez egyben demonstrálja a törzs félhéjszerkezetét is.
Lassan közelítünk a pilótafülke felé...
A műszerfal helye. A középső konzol kar-rengetege elég ijesztő első látásra.
A törzs borításáról le lett fúvatva a festés, így jobban látszanak a szegecselt burkolólapok.
Még egy pillantás az orra, és a pilótafülke alatti vészkijárat.
Második menet: újabb képek, 2001. májusából, szintén Badótól...
Szépen készül a pilótafülke, a műszerfal egy része már a helyén van.
A felső konzolok is nemsokára helyükre kerülnek.
Felszerlték a háromtollú légcsavarokat.
Ezen a képen jól látszik a szárnytőnél a belső szerkezet, illetve baloldalt a motortartó bakok.
Kiváncsi vagyok, hogy vajon mennyi idő múlva fog ez a madár megint szárnyalni$
Üdvözlet az orrészből :-)
A Po-2 (HA-POA) is ebben a hangárban pihen; nem lehet azt mondani, hogy rossz társaság!
A "Podva" csillagmotorja a fa légcsavarral. Jól látszik a szerkezet minden egyes része.
Szegény Gerle 13-nak viszont hiányzik a légcsavarja, illetve ki tudja mi mindene...