Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
(majdnem) Totális BKV-sztrájk
2008. április 18.

Még sosem láttam teljespályás BKV-sztrájkot (lévén nem is volt még soha), így a fent nevezett napon szinte magától értetődő volt, hogy korán keltem, felkészülve arra, hogy begyalogoljam a várost. Persze hiába volt nálam a fotógép, nem nagyon volt mit fotózni - igaz, körülbelül erre számítottam. Pár pixelbe tömörített pillanatot azért megosztanék a nagyvilággal, hátha más se látott még teljespályás BKV-sztrájkot :)

No, ez itt a Moszkva tér reggel fél kilenckor. Aki már járt arra máskor, az tudja, hogy a fentebbi üresség elég megdöbbentő jelenségnek számít. Tömegközlekedés nem volt, ezért nem volt tömeg a megállókban; erre számítottam. Hogy autóból alig lesz, az  furcsa volt. De  ennél sokkal furább volt, hogy biciklistából se láttam többet, mint egyébként. Ehhez képest a híradások arról szóltak, hogy tele volt minden cangásokkal. Biztos elbújtak előlem :)

Baloldalt: amikor odaértem a Moszkvára, két csatolt Ganzot is láttam a 4/6-oson. Egyikük nemsokára eltűnt, mert lerobbant - állítólag a másik is vele ment, mert ő tolta vissza a remizbe. Jobboldalt: a Móricz Zsigmond körtér, kicsit később. A "K3" feliratú busz elvileg egy 73-as volt, ami a piros 173-as útvonalán közlekedő, de mindenütt megálló viszonylatot jelentett aznap.

Mivel a BKV-s buszok nem jöttek ki a garázsokból, az alvállalkozók által üzemeltetett villamospótló buszokat tették erre a járatra. Volt rajta minden: Nógrád Volános csuklós Volvo, VT Transmann-os MAN, mittudoménmilyen Alfa Localo.

Persze a szívem a kötöttpályás eszközökhöz húzott, vonatoztam is egy sort. De a MÁV kivételesen normálisan járt aznap, így a vonatoknál sokkal jobb témának viszonyult a két (?) Tátra, ami 18-asként és 56-osként járt ugyanazon az útvonalon, Hűvösvölgy és a Szent Gellért tér közt.

Ha valaki nem tudná, utóbbinál hogyan fordult (fogott vissza): hát így, a Bútorváltó becenevű vágánykapcsolaton.

Egy csúnya és egy szép busz. Előbbi a 73-ason, utóbbi promóciós turnén.

Hazafele tartva ki akartam próbálni az 1-es villamost is, amikor hirtelen feltűnt egy Bécsi út fele haladó Ganz csuklós a távolban. Hoppá, gondoltam, a jelek szerint beindul a 17-es villamos, ami így szokott a remiztől a vonalig eljutni. A "menetrend szerinti" 1-essel üldözőbe vettem, és mire fel sikerült valami fotópozíciót venni a Vörösvári út végén, megjelent mögötte a következő csuklós is. Aztán még egy, de őt már nem vártam meg, míg áthalad az egykori Óbuda kocsiszín előtti tárolóvágányból kiinduló vágánykapcsolaton, hanem inkább felszálltam az előzőre.

A Margit híd budai hídfőjéhez érve aztán megint nem bírtam magammal, és kisvártatva ismét az Etele téren találtam magam :) Útközben átmentem a Moszkva téren, ahol a délelőtti állapotoktól eltérően viszonylag sokan vártak a két ingázó szerelvény egyikére. De olyan gemütlich módon, nem idegeskedve.

Ha már megint a Délinél voltam, fotóztam egy lezárt metrólejárót.

A fotósétát a pályaudvar előtt fejeztem be, a kóbor 18/56-os villamosokkal. Elvileg ők nem sokkal ezután visszamentek a remizbe, mert lejárt a vezetőik szolgálata, úgyhogy nem tudom, mi volt ezután. Mindenesetre a halvány tavaszi napfénnyel kombinálva nagyon kellemes kis nap volt ez, ilyen csendes legutóbb a taxisblokád alatt volt a város. Csak akkor hideg volt, és sok volt az ideges ember, most meg nem. Azért egy nem pénteki, pláne több napos sztrájk nem így nézne ki...


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra