Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Szeged télen-nyáron...

... azaz inkább "nyáron-télen", de a fentebbi verzió jobban hangzik :) 2006 első kétharmadában elég sokat jártam a Napfény Városába, aztán hirtelen abbamaradt a sorozat. Augusztusban azt hittem, hogy pár hét múlva csinálok még pár képet, és elkészülhet ez az oldal, de a "pár hét" hónapokkal később lett. Sebaj, annál nagyobb a kontraszt!

2006 augusztus

A nyár híre természetesen az átépített tarjáni végállomás elkészülte volt, ami egyben az egyirányú Tátra járművek megjelenését is jelentette a 4-es vonalon.

A 3/3F járatokon persze maradtak a Bengálik...

... de a 4-es "betátrásodott". Ez nyáron/hétvégén/iskolaszünetben (nem kívánt törlendő) a négytengelyes T6A2H-kat jelentette, szólóban.

Érdekes volt ilyen régi díszletek közt menetrendszerűen látni ezt a járgányt (különjáratként már jártam vele itt).

Az új tarjáni végállomáson a forgóvázas Tátrák...

... dupla hurokban fordulnak...

... míg a nem éppen "kanyarbarát" Bengálik egy egyenes csonkavágányon. Egyszerűen fogalmazva: nekik nem kell fizikailag megfordulniuk, hisz' mindkét végükön van vezetőfülke.

A 4-es vonal felújításának célja a nagyobb járatsűrűség elérése volt, ennek érdekében a Vám téren is építettek egy forgalmi kitérőt az egyvágányú szakaszra.

T6 rohan az Alsóvárosi temető mellett kifelé...

... majd visszafelé.

A fordítás Kecskés végállomáson deltavágánnyal történik: a villamos behalad a delta egyik, majd...

... kitolat a másik ágán...

... a felszállóhelyre.

Közben véletlenül a nosztalgiaszerelvényt is sikerült elcsípnem tisztes távolságból...

... és a - szintén budapesti eredetű - 820-as pályaszámú Bengálit.

Az Anna-kúti kereszteződést elvileg teljesen újjá kellett volna építeni 2006-ban, de ez elmaradt, csak a sínek közül kiálló kockaköveket cserélték ki aszfaltra.

A nyári látogatás végén egy potsdami...

... és egy cottbusi eredetű KT4-es a Kossuth Lajos sugárúton.
 

2007 január

Az új év egyik legelső vonatozása Szegedre vitt...

... az újonnan bevezetett "félig gyors, félig Intercity" vonatok egyikével. Engem nem zavar ez a felállás, hiszen cserében gyakrabban van vonat Budapest és Szeged között, mint régen, amikor külön voltak a gyorsok, és a náluk még gyorsabb IC-k.

A Nagyállomás felújítása közel teljes, szerintem gyönyörűen néz ki!

A hajdani koszos lépcső helyét részben mozgólépcső vette át...

... az állomásépület pénztárcsarnoka pedig pompázatos látvány ezzel a színes csillárral!

Na persze távolról se rossz a hatás, még félig nappal szemben sem :)

Tiszta "Nyugat": a villamosok egy részén TFT monitorok részben utastájékoztatnak, részben reklámokat nyomatnak.

Egy szokványos(an árnyékos) beállítás a Hősők kapujáról...

... és egy másik csatolt T6-os szerelvényről a Kelemen utcában.

Most elsősorban ilyet akartam fotózni: olyan ex-cottbusi KT4-est, melynek megmaradt a ráncajtaja.

Mivel Szegeden eddig a bolygóajtók voltak a Tátrákra jellemzők, jópofa volt ilyet látni itt. (Tudom, szép az, amikor valaki ilyesminek is tud örülni:)

A Dugonics tér Kálvária sugárúti kiágazása kedvenc 820-asommal, napsütésben...

... és egy másik Bengálival, néhány órával később, naplementekor.

"Megállószendvics": két busz közt egy villamos.

A 4-esen jobbára KT4-esek járnak hétköznap, mivel a szóló T6-osok bizonyos időszakokban szűkösnek bizonyultak.

Pár kép a remizből: az udvar hátsó részében sorakoznak a feleslegessé vált Bengálik: a 805 és a 804.

A 801-es már meg is lett bontva. Végülis ezek a járgányok legalább harminc évvel élték túl a saját korukat, pedig van köztük olyan, ami még nincs is harminc éves :-/

Vélhetően ez is eltűnik: Bengáli "folyosó".

Útikalauzom, NZA hívta fel a figyelmemet arra, hogy míg a Cottbusból jött, eredetileg méteres nyomtávú KT4-esek egy része Potsdamból vásárolt forgóvázat kapott, hogy futhasson a normál nyomtávú szegedi pályákon...

... addig van köztük olyan is, mely alatt...

... berlini (?) eredetű, eredeti CKD forgóváz van. Ez kicsit halkabb, a másik viszont strapabíróbb.

Az oldalt egy Fonógyári úti naplementével zárnám. Nem igazán a villamos, inkább az ég színei miatt.

Remélem, tetszett!


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra