Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Budapesti életképek 35. I.

Magyarázkodás helyett csapjunk inkább rögtön a lecsó közepébe, vagy hova:

Ez a kedvenc kép-párom az elmúlt hónapokból.  Szerintem magyarázat nem kell hozzá, inkább nézzük a képfelhozatalt!

Tartalom
Mukik és egyéb reggeli vadak
Építészeti kitérő a csepeli HÉV mentén
UV a Nagykörúton
Buszok...
Típuskavalkád a Mester utcában és környékén
Ez+az


Mukik és egyéb reggeli vadak

Ki korán kel, Mukikat nyer. Vagy legalábbis fényképez.

Baloldalt: a csatolt Muki (csak a fékrendszer van összekötve, a motorkapcsolások nem) manapság ritka állatfajta. Régen a Moszkva téren persze sokszor lehetett ilyet látni, mert a mai Millenáris Park helyén levő Ganz gyárba tartó hosszabb tehervonatokat általában kettőnél több Muki mozgatta, de ezek az idők már elmúltak. Jobbra: UV-forgóvázat se túl gyakran látni manapság, most mégis volt egy ilyen menet (szerencslre megőrzés céljából tették félre őket).

A leggyakrabban persze UV motor- és pótkocsikat szállító Mukikat lehetett látni: egy részüket megőrzésre tologatták ide-oda, más részük a bontó felé indult.

Ha az ember Mukikra vár a reggeli órában, néha hosszúra nyúlik a várakozás, mivel a tehervillamosok nem egzakt menetrend szerint közlekednek. Várakozás közben csináltam ezeket...

.... ezeket ...

.... és ezeket a képeket is.

Nna, és őrá vártam az utóbbi két kép esetén. A 7662-es tanulókocsi, mely a két Muki közt látható, azóta Debrecenbe került, ahol munkakocsit szeretnének belőle csinálni.

További "melléktermék" képek Kőbányáról és Budafokról, ...

... illetve ismét Zuglóból. Hopp, ez a KCSV a Nagy Lajos király útján nem is olyan rossz fogás :)

Szintén zenészek. A jobboldali TW6000-esen az a 62-es szám furán néz ki, ez valami új festésű fólia lenne?

Építészeti kitérő a csepeli HÉV mentén

A Nagykörúton kóborló UV-t akartam volna a távolból a Petőfi hídon fotózni, ezért indultam el felfelé a Duna és a csepeli HÉV mentén, közben rádöbbenve, hogy egész normálisan néz ki az új városnegyed, ami itt épül.

A baloldali kép például - a zöld-fehér MXA szerelvényt leszámítva - akár Németországban is készülhetett volna. A jobboldali meg mondjuk Hollandiában.

A szögletest hullámosra váltó formáról (balra) nekem Franciaország ugrott be, esetleg Spanyolország. A Boráros téri HÉV végállomásról meg az, hogy így, képen egész kellemesen néz ki :)

Vagy az órám nem járt jól, vagy a netről kapott UV különjárati menetrendet nem tudták tartani, mindenesetre egy csomót várakoztam a parton, míg végre megjelent az öreg szerelvény a hídon, lásd jobboldali kép.

UV a Nagykörúton

És ha már UV a Nagykörúton, pár kép róluk konkrétan arrafelé. Az elmúlt hónapokban többször is voltak UV-s menetek, ez éppen a szentendrei múzeum szezonnyitóját reklámozta, ...

... a témába vágó hirdetéssel a kocsik oldalán.

Baloldalt: a kidőlőfélben levő tábla annyira jellegzetes - és annyira idegesítő, amikor az ember bárhogy is próbál vízszintesen fotózni, a végén csak ferde lesz! Jobboldalt: erős zoomolás a Blaha előtt.

A Margit híd hepe-hupáival az előtérben is próbáltam fotózni, bár állandóan jöttek az autók. Kár, hogy eddigre a nap már lement, mert jó fényben a jobboldali klassz fotó is lehetett volna.

És ismét hosszas lesben állás, végre napfényben. Baloldalt Combino az eklektika közepén, mert jól néz ki és kész; jobboldalt UV távolodik a Blaháról.

Két "csak úgy" kép: a baloldalin az ég kéksége tetszett, a jobboldalin meg a villamosra ragasztott reklám kéksége (vagy ez már lila? tecciktudni színtévesztő vagyok) nem. Viszont legalább egész elegánsan oldották meg a sárgán hagyott orr-rész és a reklám átmenetét.

Folytatás: "táblás" és egyéb buszok, kocsiszíni menetek a Mester utcában, meg ez+az...


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra