Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Tömegközlekedési életképek 33. rész/1. oldal

Előző "rész"

2007 ősze olyan igazi "őszös ősz" volt: voltak napsütéses pillanatai, és persze sok hideg is, esővel, köddel, és egyéb nyavalyákkal.

Kezdjük talán a napsütéses pillanatokkal: 56-os villamos Albertfalván, és kerti dísz UV+pótkocsi csak pár száz méterrel arrébb.

A budai villamosközlekedés közel-egyensúlyi állapota: van 19-es villamos, ismét van 41-es is, ...

... és van 41A, mely a Batthyány tér és a budafoki remiz közt ingázik.

A jó dolgokat könnyű megszokni: a Hűvösvölgyig járó 18-assal és a Budafokig járó 56-ossal semmi bajom sincs, de a kiskörúti villamosokat pótló, alvállalkozó által innen-onnan összeszedett Volvo buszokkal igen. Ezek ugyan első pillantásra a BKV Volvóival rokonok, de igazából mégsem azok.

A belső elrendezése például a legtöbbnek csapnivaló; az, hogy egyik-másik lengyelül írja ki az aktuális nap nevét (sőt: névnapot), már inkább csak vicces.

Na mindegy, nézegessük inkább a villamosokat, ahogy elszlalomoznak a körtéri metrógödör mellett.

Ebben az életképes adagban még nem mondtam kellően nagy hülyeséget, ezért gyorsan megteszem: az öreg csatalovak forgalomból való kivonásával a Tátrák lettek napjaink UV-i. ;-)

A hűvösvölgyi végállomást egy felbolydult pillanatban sikerült elcsípnem: valami forgalmi zavar miatt sorban álltak a 18-asok és 56-osok a végállomás előtt. Megszámoltam: a Hűvösvölgyi út alatti hídig öt szerelvény torlódott fel, közben a végállomási épületből azt dirigálták a járművezetőknek, hogy ne azonnal induljanak vissza, hanem ütemesen, öt percenként. Addig a többi villamos csak várt, akárcsak az utasok a vonal többi részén :-/

Találja meg a két kép közti 236 különbséget! ;)

Még egy gyors csendélet Hűvösvölgyből, majd vetünk pár pillantást az 59-es új, János kórházi végállomására. Itt a hurok közepén levő zöldterületet csinosan bekerítették és park-szerűen gondozzák.

Este van, este van, ki-ki nyugalomban.

Közbeszúrva két további napsütéses őszi kép: Gödöllő és a Gubacsi út belső vége.

Volt némi árvíz-szerűség is, mely jó alkalom volt arra, hogy fotózgassak kicsit...

... a pesti és a budai rakparti villamosvonalak mentén.

Ez a két kép akár tök klassznak is lenne minősíthető, de nekem nagyon hiányoznak azok a nagylombú fák, amiket innen kivágtak. És egyelőre nem látom a buzgalmat, hogy pótolni akarnák őket.

A Hungária körúton láttam már párszor UV-t, de azok jellemzően nem kamionok platóin utaztak :O

Balra: piros orrú buszokat akartam fotózni a Baross téren, és ők szépen sorba is álltak a kép kedvéért. Aztán jött a poén, jobboldalt: az egyik piros orrú buszt kielőzte egy nagyonpiros (nem BKV-s városnéző) busz.

A megrázkódtatást teljesen piros buszok nézegetésével próbáltam kiheverni. Őket azért terelték ide, hogy elkerüljék a metróépítés miatt felásandó Baross teret.

A Kultúrális Örökség Napjai alkalmával megtekinthető volt Ferencváros remiz. Itt vethettünk egy pillantást a szomszédos pályafenntartási telepen fektetett plusz tárolóvágányokra is, ahol az a pár csatolt ICS szerelvény is állt, melyek a Szabadság híd lezárása óta "besűrített" 4/6-oson járnak a Combinók mellett. Jobbra: azt hiszem ez egy KCSV7-es vezérlőszámítógépe.

Az egyik említett "Combino-kiegészítő ICS" a köruccán. A Combinók természetes vizsgaciklusa és a balesetek miatt kieső példányok mellett az "óriáshernyók" szép sorban duplaablakokat is kapnak, gondolom ez is csökkentette a rendelkezésre álló alacsonypadlósok számát.

Az ősz az elmúlásról szól. A buszoknál ez a FOK-GYEM kijelzők elmúlását jelentette főleg: lassan az összes elektronikus kijelzős buszon van rendes tábla is. Mert az nem romlik el. Jobboldalt: ebben az esetben nem csak a kijelző romlott el, hanem valószínűleg a teljes Ikarus 412-es (alacsonypadlós, lásd baloldali kép) busz is, mert a régi, 260-as Ikarus nem jellemző a 26-oson.

Baloldalt: elromlott kijelző a 141-esen is. Jobboldalt: a Moszkva téren terpeszkedő buszparkolóra elvileg ki van írva, hogy "csak BKV". Ehhez képest hétvégéken sokszor kisebbségben vannak a BKV buszai a többihez képest.

Baloldalt: reggeli idill a Nagykörúton, árnyékban bújkáló villamosokkal. Jobboldalt: ha valami blokkolja a vonalat, a körút közepe sétatérré alakul.

Körtéri végletek: magányos Tátra, és busz+villamos tolongás, pár perc eltéréssel ugyanott fotózva.

A sok napsütés után jár nekünk egy kis hideg, nedves ősz is, lehullott falevelekkel, és budai panorámával a 2-esen.

Próbáltam egy képre lekapni a 2-est és a Parlament főhomlokzatát, de nem akart menni :(

Ganz csuklós kanyarban a Kossuth Lajos téren, és egyenesben a Kőrösi Csoma úton, Kőbányán.

A normál villamospótlókat akartam fényképezni a Szent Gellért téren, eközben sikerült elkapni a 7-esen próbázó Credo csuklóst. Hát, "szép" egy darab :-/

Folytatás: a 2-es kocsiszíni menete Tolnán-Baranyán át, dél-budai és/vagy éjszakai idillek, no meg még ez+az


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra