Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
    Életképek 31.

    Már megint elkövettem azt a hibát, hogy nem akartam az előző életképes sorozat után túl hamar feltölteni az új képeket, és ehhez a döntéshez olyannyira ragaszkodtam, hogy azóta csendben eltelt fél év.

    Ráadásul elég mozgalmas fél évről beszélhetünk. Halottak napján például a sima 37-es mellett egy 37B jelzésű járat is közlekedett, a Keleti pályaudvar és az Új Köztemető között.

    Igazi szép őszi pillanatok voltak ezek!

    Persze ugyancsak az őszhöz tartozik a szürkeség és a kilátástalan novemberi eső is. Meg az azt követő újabb napsütés :)

    Mivel az UV-k ideje lassan lejár, sokat járok a 41-es villamos környékén, megörökítendő utolsó hónapjaikat (?) a város egyik leghangulatosabb vonalán.

    Mi több, erről külön oldalt is csináltam, de ezek a képek valahogy kimaradtak onnan.

    A 19-es vonalról ezen az őszön már elbúcsúztak az öreg tujákok, helyükre ICS-k kerültek. Szerencsére kicsit jobb állapotúak, mint a jobboldali képen látható 37-es :-/

    Ugyancsak küszöbön állt az ICS-k nagykörúti búcsúja, ahogy egyre több Combino állt forgalomba. Ezeket a heteket is igyekeztem megörökíteni: a baloldali képen éppn egy idegenhibás karambol miatt állnak a villamosok, jobboldalt pedig egy vágánykarbantartási munkálatok miatt helytelen oldalon remizbe tartó alacsonypadlóst láthatunk.

    A karácsonyi vásárlós hétvégékre tekintettel a négyes metró Fehérvári úti építkezései miatt a Kanizsai uta és a Savoya park közt közlekedő 18A-n a dupla Tátrák helyett háromkocsis UV-k jártak.

    Ez egy osztrák ismerősömnek egyébként annyira tetszett, hogy eljött Pestre, egy vagon képet készített róla, és utána még tőlem is kért ilyeneket :)

    Mondjuk az tény, hogy a hármas UV egy kimondottan jól fotózható objektum; a németek azt szokták mondani rá, hogy "formschöne Zugbildung".

    Próbálkozások a Kossuth tér sötétjében. Uuuutálom az autók beszűrődő fényszóró-fényeit, meg azt, ahogy azok a villamos egyenetlen lemezelésén tükröződnek :-/

    Másik alkalom, azonos vonal: a baloldali kép készítésekor a sötét fellegek éppen kettészakadtak, és a repedésen a nap fénye úgy ömlött át, mint az izzó láva. Jobboldalt a közeljövőben szintén eltűnő Fővám téri megállót láthatjuk - helyette új földalatti szakaszt építenek a villamosnak a metróállomás építése kapcsán. Bár elkészültekor, 1951-ben még elég forradalmi megoldás lehetett, azért mai állapotában nem kár érte.

    És a változások sora folytatódik: 2006 decemberében az UV-k már kifutó modellnek számítottak a 49-esen.

    Baloldalt: azt azért nehezen tudom megérteni, hogy egy egész évre tervezett rövidítés idejére miért nem bírtak rendes táblázást csinálni a 18A-hoz, miért matricázgattak. Jobboldalt: mesevillamos a Moszkva téren, mobilvécével és biztonsági őrrel.

    A tél az esti fotóséták jegyében telt - lévén, hogy napközben többnyire dolgom volt. Baloldalt a Bartók Béla útja karácsonyi díszben, jobboldalt az 56-os a Nagyhíd megállóban.

    Pesterzsébet felső egy százvalahány éve itt felejtett vicinális vasútállomás képét mutatja. Lévén, hogy az is :)

    Még egy kép a ráckevei HÉV-ről, és egy másik az 1-es villamosról.

    A 42-es villamos Tulipán utca-Tóth Árpád utca-Endresz György utca hurokvágányát elbontották, az úttesttel együtt, és még a fákat is jól levágták, hogy még barátságtalanabb legyen az összkép :O Összehasonlításképpen itt van pár régebbi kép ugyaninnen.

    A Hofherr utcai összekötővágányhoz azért szerencsére új sínpárt építettek, bár nem tudom, használatba lett-e véve azóta.

    Csak véletlenül akadtam bele abba a felfordulásba, amikor az 1-es villamos műszaki hiba (?) miatt csak az Ajtósi Dürer sorig járt, méghozzá a Thököly úttól kezdve egyetlen vágányon ingázva.

    Baloldalt: egy hideg és nyirkos pillanat Galyatetőről, és egy napsütéses Zugligetből. Utóbbi helyen az 58-as villamosra emlékeztető két öreg ezres kocsit 2007 tavaszán szépen felújították kívülről; öröm rájuk nézni!

    És március végén a 49-esről is elbúcsúztak az UV-k. Az első hétvégén a Batthyányra jártak, majd a metróépítés miatt csak a Lónyay utcáig.

    Baloldalt: balkáni hangulat a Bethlen Gábor utcában, kidobott bútorokkal és korszerű trolibusszal. Jobboldalt: kék tanulóbusz Monoron, csak úgy.

    Utóbbi fotó készítése után szúrtuk ki ezt az ex-drezdai Tátrát Tápiószőlős közelében. Eredetileg Szeged vette meg, majd miután kiépítették belőle azt, amire szükségük volt, továbbadták a szállítmányozónak. Ha valakinek kellene kerti dísznek (vagy bármi másnak), akár meg is veheti.

    Mint azt már írtam, mostanában sokat járok Kőérberekbe. Amikor azonban SzFeri barátom utolsó menetrend szerinti vezetését fotózni mentem oda, sajnos pont esett az eső, így a képek nem sikerültek túl fényesen.

    Villamos a susnyás mellett, két verzióban.

    (C) Mal Rowe, 2007

    Az oldalt egy "idegen" képpel zárnám: mivel a mi Combinóink legközelebbi rokonairól, a Lisszabon melletti "Metro Transportes do Sul" négyrészes alacsonypadlósairól kevés kép forog közkézen, megörültem, amikor Mal Rowe küldött egyet róla. A különlegesség, hogy a kép nem Portugáliában készült, hanem Melbourne-ben, ahová a Siemens átvitt egy ilyen járművet - utasforgalomban tesztelni/bemutatni. Ez a Combino Plus (amit nálunk egy ideig Combino Supra-ként is emlegettek) altípus rövidebb ugyan, mint a miénk (a 2/3-a), viszont szélesebb. És a jelek szerint Ausztráliában is gond nélkül tudott közlekedni.

    Folytatás: a változások kora


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra