Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 30: 2006 szeptember-október II.

Előző oldal

Egy szép, napos hétvégi reggel a Könyves Kálmán körúton, Tátrával...

... és Combinóval.

Na, ilyen ritkán van itt: pár másodperc autók nélkül az Árpád híd pesti lehajtóján.

A kezdeti bénázások után az alacsonypadlósok kezdenek belerázódni a feladatukba, így végre elkezdték kiszorítani a Nagykörútról...

... az "ipari csörömpölőket".

Combino itt...

... Combino ott. Október végefelé, amikor ezeket a sorokat írom, az első húsz darab le van szállítva a negyvenes sorozatból, 12-13 darab pedig már utasforgalomban is van (a többi a kötelező próbaköröket futja, vagy oktatnak vele).

A Hungária kocsiszínből lassan ki is szorítják a Ganzokat, melyeknek emiatt az utcán kell csövezniük :)

Napsütés...

... és párás derengés a Nagykörúton.

No meg még egy Combino.

A Ferenc körút-Tompa utca torkolata, régebben itt ágazott ki a kocsiszínbe vezető vágánykapcsolat.

Nem tudom, ki hogy van vele, én élvezem a Combinók fotózgatását, fotogén jelenségek.

Az Üllői úti megálló feltorlódott villamosokkal. Illetve ez már szinte nem is torlódás, hanem kötelező sorbanállás, bár számomra nem világos, miért pont itt érik állandóan utól egymást.

Az alacsonypadló újabb áldása: a baleset miatt (nem Combino romlott el!) lebénult vonalon az utasok kényelmesebben le tudnak szállni a vágányokra, mint eddig.

A pótlóbuszra várakozókkal már sokkal inkább kiszúrtak: a hosszú csuklós villamosok helyett először csak egy ilyen kis vacak szólóbusz jött.

Közben a tuják...

... ott szobroztak szépen...

... ahol épp tudtak: ki a végállomáson...

... ki máshol. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a vonal leállását eredményező baleset a Nyugatinál volt, a Blaha Lujza tér felé menő irányban, akkor azért eszünkbe juthat pár keresetlen szó a hiányzó visszafogási lehetőségekről, amik miatt megint sikerült több ezer embert megszivatni.

Moszkva téri csendélet. Mennyi vágány - és milyen rosszul használják ki őket!

Két hétvégén át cserélték/javították a Hűvösvölgy előtti íveket az 56-oson, ezért a villamos csak...

... a Kelemen László utcáig járt, ahol - mivel nincs visszafogási lehetőség...

... szépen irányt váltott...

... és a "helytelen" oldalon ment vissza...

... egészen Budagyöngyéig. Persze túl sűrű követést így nem lehetett csinálni.

A "rossz oldalon jövő" villamosra várva tűnt fel, hogy milyen sok gesztenye hever a sínek közt. Itt gyakorlatilag nem zúzottkő, hanem zúzottgesztenye ágyazaton fekszenek a vágányok :)

Szeptember elején még a városban lehetett látni az első UV-t, a 3200-ast, amint egy Muki a Deák térre tolja/kíséri, hogy ott a főpolgármester sajtótájékoztatójának helyszínéül szolgáljon...

... október közepén azonban már a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeumban volt. Egy ideig egy ilyen piros lepel alatt..

... aztán családi programok keretében leleplezve...

... rendes valójában. Az 56-os viszonylatszám azt jelképezte, hogy a kocsi 1956-ban épült. Kisvártatva aztán egy lelkes kisgyerek fogta és megfordította a táblát, így 58-as lett belőle - ahol mégannyira sem járhatott UV.

Gyerekrajzokkal díszített öreg tuja. A rajzokat nem a szép fényezésre ragasztották, hanem lelógó zsinórokra tűzték.

Akárki akármit mond, én örülök, hogy ez a járgány ilyen hamar a múzeumba került, és nem valahova elfektették, hogy az állapota úgy leromoljon, mint más öreg villamosoké. Jó társaságba került, és meg is érdemli ezt!

Következő oldal: megdőlt oszlop, letapadt sínfék, sok esti felvétel, Forradalmi Villamos és Mukik


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra