Bevezető Tartalom Újdonságok English version Deutsche Version Budapest elvesztett sínei
 

 

életképek
építkezések
kocsiszínek
különmenetek
bemutatók

belföld
külföld

elvesztett sín
régi képek

közelről
múzeumok
emlékek
vasút
jegyek
hajók
egyéb

youtube

a készítőről
levél írása

énblog

   
 
Életképek 22/1.

Az utóbbi időben az "életképes" oldalaim túl nagyra nőttek, túl sok eseményt, túl nagy időt öleltek át (mint például a múlt homályába tűnő 13-as "számú"). Ez nehézzé tette a szerkesztésüket, és abban sem vagyok biztos, hogy túl sokan végignézték a képeket. Most megpróbálom kicsit gyakrabban megcsinálni ezeket az összefoglalásokat, talán mindenkinek kényelmesebb lesz így.

Április 28-án egy gépkocsi villamosnak ütközött a Várkert rakparton. Ám ez nem volt elég: az emiatt a 18-as útvonalára terelt villamosok közül egy 19-es a Döbrentei téren kisiklott. A sínre visszahelyezés után a szerelvényt a Moszkva téren állították félre, mivel visszafordítani, és - az újabb kilépéssel a teljes Bartók Béla úti forgalmat veszélyeztetve - Kelenföldre visszavinni kicsit necces lett volna.

Amikor munka után hazafelé tartva valaki felhívott a hírrel, hogy "egy UV parkol a Moszkván a hegy felőli rozsdáson", rögtön módosítottam az uticélomat, és inkább ide jöttem. Állvány nem volt nálam, de azért alaposan körbefényképeztem a szürkületben.

Bár az előbbi kép hangulatosra sikerült, nem voltam megelégedve a fotókkal, ezért később visszajöttem ide, immár állvánnyal. A villamost egyébként az éjszaka szállították vissza a remizbe. A siklásnál megsérült 3296-os motorkocsit ezután selejtezték is.

Május 2-án valamilyen rendezvény miatt a 74-esek nem mentek be egészen a Károly körútig, hanem a ritkán használt...

... Kertész utcai összekötő szakaszon át...

... visszafordultak. Mivel erre a szakaszra bejutni, és azt elhagyni is csak szedőpakolással lehet, ez nem volt teljesen triviális feladat, de a zavarelhárítósok elég gyorsan elvégezték ezt a vezetők helyett.

No, erről már másoktól is hallottam, de most sikerült először lefényképeznem: mióta megy a 74-es troli az Erzsébet királyné útjai aluljáróhoz? Mikor terelésből maradhatott ez a tábla? :-)

A 2624-es tavalyi hazahozatala óta készültem erre lelkiekben (is): az amszterdami villamosbarátok és a VEKE közreműködésével sikerült új otthont találnunk a nyolcvanas években a holland fővárosba került favázas budapest kocsinak, a 2964-esnek.

Némi izgalmas "üldözés" után Németh Attilával és Vitézy Dáviddal sikerült is utolérni a Budapesten áthaladó szállítmányt...

... melynek vezetője Kistarcsa határában megállt pihenni.

Az öreg tuja azóta már Debrecenben van, lásd itt! A hazatéréshez vezető sztoriról itt olvashatsz.

Kellemes napsütéses reggel a Salgótarjáni utcában, két furcsa madárral egymás mellett: egy tanuló UV, és egy Baross kocsiszínbe tartó 1-es szerelvény.

A tanulókocsi a szokásos villamosvezető-verseny okán tartózkodott ott.

A tanuló épp átcsorog a másik vágányra. Oldalt az MTK pálya lelátójának hátoldala látszik.

De nocsak, mit csinál ez a 37-es: ő miért megy át...

... helytelen vágányra?

Természetesen ez is a villamosvezető-verseny miatt volt: a kifele tartó irány vágány volt a versenypálya, ahol a tanuló ICS...

... és a tanuló Tátra is fel-alá ingázott.

A nem éppen sűrű követéséről ismert 37-es eközben egyvágányozott a másik sínen.

Következő oldal: villamosverseny folytatás, buszok a Bartók Béla úti síneken, és új logó UV póton


© Varga Ákos Endre, hacsak nincs másképp jelölve. Figyelem: az oldalakon található szövegek és képek csak szerzőik engedélyével közölhetők újra!

Vissza a tetejére Vissza a kezdőoldalra